خطبه های نماز جمعه دیروز اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در اراک اظهار داشت: شهید مطهری در علم و اخلاق و عبودیت الگوی بسیار مناسبی برای جامعه اسلامی است و ما باید قدردان این نعمت باشیم.

وی تصریح کرد: شهید مطهری شهید شب زنده‌داری بود که درس گرفتن از مکتب این شهید انسان را در مسیر سعادت و کمال قرار می‌دهد.

امام جمعه اراک در ادامه با اشاره به ماه رجب بیان داشت: ماه رجب ماه عبادت و بندگی است و باید قدر این نعمت را دانست و از تمامی لحظه‌های آن بهره برد.

دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه ماه رجب ماه بسیار نورانی و پر برکتی است، ‌افزود: ماه‌های رجب، شعبان و رمضان ماه‌های مناجات با خدا، روزه‌داری ، سحرخیزی و شب‌زنده‌داری هستند.

وی تصریح کرد:‌ دعا کلید آسمان و زمین و جوهر دین است و نباید اجازه داد موانعی چون لقمه‌ حرام، گناه، فیلم‌های کذایی و جلسات لهب و لعب در این ما انسان را از دعا دور سازد.

خطیب جمعه اراک با اشاره به هفته کار و کارگر خاطرنشان کرد: کشور هم به معنویت و هم کار و تلاش و تعلیم و تربیت نیاز دارد. همچنین هیچ کشوری بدون کوشش و تلاش و تربیت به موفقیت نمی‌رسد. در عرصه تعلیم و تربیت معلمان، مربیان، اساتید و علمای حوزه‌های علمیه باید مجاهدت کنند و کشور را در این عرصه به قله‌های رفیع رهنمون سازند.

این مسئول گفت:‌ در ایران اسلامی باید تعلیم و تربیت اسلامی، فرهنگ اسلامی و قرآنی و اخلاق اسلامی سرلوحه همه برنامه‌ها باشد.

دری‌نجف‌آبادی با تأکید براینکه کار بهترین عبادت است، افزود: همه در کشور مؤظف هستند حضوری فعال در عرصه داشته و برای عمران و آبادانی این کشور از جان مایه بگذارند. متخصصان باید برنامه‌ریزی کنند، مهندسان و طراحان باید حضور فعال در عرصه‌ها داشته باشند، ‌همت کنند و کارهای مفید انجام دهند.

وی تأکید کرد: استان مرکزی با قابلیت‌های بالایی که دارد می‌تواند نیازهای کشور را برطرف کرده و علاوه بر تأمین نیازهای داخلی صادرات را هم داشته باشد.

خطیب جمعه اراک ادامه داد: چرا در حالی که ما می‌توانیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها به خودکفایی داخلی برسیم با خرید از بازار چین و کره این کشورها را آباد کنیم. عزت ما در این است که هرچه نیاز داریم در داخل با همت خود تولید و به مصرف برسانیم.

‌دری‌نجف‌آبادی بیان داشت: سال گذشته ۱۰۰ میلیون دلار بابت خرید سیگار ارز از کشور خارج شده است در حالی که این پول اگر در کشور هزینه می‌شد می‌توانست تحول عظیمی در صنعت کشور و یا بخش کشاورزی ایجاد کند.

وی با اشاره به عکس‌العمل صهیونیست‌ها از اتحاد بین حماس و فتح گفت: ناراحتی صهیونیست‌ها از اتحاد حماس و فتح نشان می‌دهد که آنها چقدر از اتحاد و وحدت می‌ترسند آنها نسبت به شیعه و سنی همین وحشت را دارند که می‌طلبد مسلمانان نسبت به این موضوع هوشیار بوده و اجازه ندهند وحدت دستخوش تحرکات دشمنان اسلام شود.

این مسئول با اشاره به روز ملی خلیج فارس متذکر شد: خلیج فارس همیشه خلیج فارس بوده و خواهد بود و کشورهای عربی که بیش از ۵۰ سال از قدمت‌شان نمی‌گذرد نباید چشم طمع به خلیج فارس داشته آن را خلیج عربی بنامند و تحت تحریکات انگلیسی‌ها و تبلیغات دروغین دشمنان نام دیگری برای خلیج فارس برگزیدند. ایران بیش از هزاران سال قدمت دارد و در طول این سال‌ها نقشه‌هایی که از ایران به جا مانده بیانگر این است که خلیج فارس همیشه فارس بوده است.

گفتنی است، اشاره به هفته هلال‌احمر و هفته عقیدتی سیاسی سپاه از دیگر محورهای سخنرانی خطیب جمعه اراک بود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.