۷۶ درصد معوقات بانک مسکن استان مرکزی مربوط به مسکن روستایی ومهر است

به گزارش مرکزی دیلی، ˈحمید رضا دشتبانیˈ روز پنج شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: مجموع معوقات بانک مسکن استان مرکزی ۴۰۱ میلیارد و ۵۰۳ میلیون ریال است که از این میزان ۱۸۰ میلیارد ریال مربوط به تسهیلات پرداخت شده در حوزه بهسازی مسکن روستایی است.

وی ادامه داد: ۱۹۳ میلیارد ریال از معوقات نیز در حوزه تسهیلات مسکن مهر است که به دلایل مختلفی از جمله عدم تمکن مالی از سوی متقاضیان پرداخت نشده است.

دشتبانی ادامه داد: سه و نیم میلیارد ریال نیز از مجموع معوقات بانک مسکن استان مربوط به تسهیلات قرض الحسنه و بقیه مانده معوقات مربوط به دیگر تسهیلات تکلیفی است .

سرپرست امور شعب بانک مسکن استان مرکزی ادامه داد: بانک مسکن استان به لحاظ پرداخت تسهیلات مسکن مهر در جایگاه دوم و فروش اقساطی واحدهای مسکن مهر، در رده سوم کشور قرار دارد.

وی بیان کرد: اعتبار مصوب بانک مسکن استان مرکزی برای تسهیلات مسکن مهر هفت هزار و ۲۹ میلیارد ریال بوده که هفت هزار و ۵۶۲ میلیارد ریال فراتر از تعهد بانک به متقاضیان پرداخت شده است.

دشتبانی افزود: بانک مسکن استان مرکزی از آغاز پرداخت تسهیلات مسکن مهر ۴۱ هزار و۴۵۹واحد مسکونی را تامین مالی کرده که از این تعداد ۲۸ هزار و ۷۷۷ واحد در بخش ساخت، یک هزار و ۸۹۸ واحد بهسازی بافت فرسوده شهری، ۹ هزار و ۸۷۵واحد در نوسازی مسکن روستائی و ۹۰۹ واحد در بخش خرید مسکن مهر از بانک مسکن استان تسهیلات دریافت کرده اند.

وی افزود: هم اینک ۹۴ درصد از مجموع تسهیلات مهر به متقاضیان استان مرکزی پرداخت شده و شش درصد باقی مانده نیز تا پایان سال جاری تسهیلات خود را دریافت می کنند.

مدیر امور شعب بانک مسکن استان مرکزی افزود: در چهار ماه نخست امسال چهار هزار و۹۶۸ فقره تسهیلات در بخش های مختلف خرید، ساخت و تعمیر مسکن، فروش اقساطی سهم الشرکه مسکن، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و مضاربه به ارزش یک هزار و ۱۴۲میلیارد ریال پرداخت شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.