کلاهبرداری با جلب اعتماد دختران جوان

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک به نقل از معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی، مصطفی نوروزی اظهار داشت: در اوایل سال جاری زنی جوان با حضور در پلیس فتا استان مرکزی از پسری به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

وی تصریح کرد: در تحقیق از شاکی مشخص شد او در فضای مجازی و در حین وب‌گردی به سایتی برخورد می‌کند و با خواندن محتوای سایت با پسری جوان که اعلام می‌دارد در زمینه عکاسی فعالیت دارد، آشنا شده و با شماره تماس‌هایی که در این سایت قرار داده بود تماس گرفته و پس از چندین بار تماس تلفنی، پسر جوان اعتماد وی را جلب می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی ادامه داد: در تماس آخر پسر جوان اذعان می‌دارد که در حال حاضر در شمال کشور به سر برده و مدارک و کیف پولش را گم کرده و قادر به بازگشت به تهران نیست و دختر جوان نیز با توجه به اعتماد نابجایی که نسبت به وی داشته مبلغ دو میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به شماره حساب اعلامی واریز می‌کند که پس از واریز مبلغ، پسر جوان دیگر پاسخگوی تلفن‌های خود نبوده و ارتباطش با شاکی قطع می‌شود که در این هنگام دختر جوان متوجه کلاهبرداری وی می‌شود.

نوروزی یادآور شد: با تشکیل پرونده و دستور قضایی تحقیقات پلیس برای دستگیری مرد کلاهبردار آغاز شد و در بررسی‌های مقدماتی مشخص شد که متهم با قرار دادن مطالب جذاب و خواندنی و شماره تماس خود در یک سایت سعی بر اغفال و کلاهبرداری از بانوان را دارد.

وی به عملیات شناسایی تخصصی پلیس در دستگیری متهم اشاره داشت و افزود: در تحقیقاتی فنی و پلیسی و با جمع‌آوری دلایل و شواهد متعدد،‌ کارشناسان پلیس فتا استان مرکزی متهم را در یکی از شهرهای شمالی کشور شناسایی کردند و با اخذ نیابت قضایی، وی در عملیاتی غافلگیرانه در محل زندگی‌اش دستگیر و ۱۰ عدد سیم کارت، ۱۳ کارت عابر بانک و ادوات رایانه‌ای در زمینه ارتکاب جرم از وی کشف شد.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی گفت: با اقدامات فنی کارشناسان پلیس فتا بر روی اسناد و مدارک به دست آمده از متهم مشخص شد که وی ۲۴ سایت، وبلاگ و ۱۰ ایمیل فعال را برای کلاهبرداری‌های خود استفاده می‌‌کند و از سیم کارت‌ها و عابربانک‌های کشف شده برای کلاهبرداری از دختران جوان بهره می‌جوید.

نوروزی ادامه داد: در ادامه تحقیقات مشخص شد که این فرد از ۵۰۰ دختر جوان در شهرهای مختلف کشور بدین شکل کلاهبرداری کرده و در حدود مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال را از این طریق به دست آورده است.

به گفته وی با توجه به اسناد و مدارک به دست آمده متهم نیز در اظهاراتی به ماموران انتظامی بیان داشت: از مرداد ماه سال ۹۲ با راه‌اندازی سایت و وبلاگ‌های متعدد اقدام به اغفال دختران می‌کنم و با ریختن طرح دوستی و جلب اعتماد آنها به بهانه‌های مختلف از هر یک مبالغی را اخذ می‌کردم.

بنا بر این گزارش، متهم با قرار قانونی روانه زندان شد و پرونده برای تکمیل تحقیقات از سوی کارآگاهان پلیس فتا در دست اقدام است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.