احیای دوباره تعزیه سیار بازار پس از ۳۲ سال وقفه در اراک

به گزارش مرکزی دیلی، محمدرضا نظام‌آبادی در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، با اعلام این خبر افزود: در روز سه شنبه ۲۱ آبان مصادف با هشتم محرم‌الحرام، تعزیه‌داران محله قلعه با هماهنگی شورای تعزیه استان و بازاریان از ۹ صبح  تا اذان ظهر به اجرای تعزیه خواهند پرداخت.

وی گفت: تعزیه سیار در بازار اراک به عنوان نماد عزاداری این شهر نخستین بار در سال ۴۲ برگزار شده است و سپس تعطیل شده  و دوباره در سال های ۵۹، ۶۰ و ۶۱ دوباره به اجرا درمی‌آید، اما پس از آن نیز باز هم به تعطیلی می‌گراید.

مسوول هماهنگی شبیه خوانان تعزیه سیار اراک بیان داشت: احیای تعزیه سیار بازار اراک نیازمند عظم جدی و حمایت همه جانبه مسوولین و بازاریان بود که این امر با پیگری‌های دو ساله بار دیگر به وقوع پیوست.

نظام آبادی عنوان کرد: تعزیه سیار بازار اراک نوعی از شبیه‌خوانی است که منحصر به فرد است و تنها نوع تعزیه است که به این شکل در سطح کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این نوع تعزیه گوشه‌های مختلف از نسخ تعزیه در چند روز به اجرا در می‌آمده و تمامی عزاداری اراک را تحت الشعاع خود قرار می‌داده است.

دبیر شورای تعزیه استان مرکزی یادآور شد: البته با هماهنگی‌هایی که انجام شده مقرر شده است تا گوشه‌های مختلف تعزیه حضرت علی اکبر(ع)، تعزیه حر، حضرت مسلم(ع) و حضرت عباس(ع) با همت شبیه‌خوانان پیش کسوت اراک و هیات‌های مختلف در هشتم محرم به اجرا گذاشته شود.

نظام آبادی در پایان خاطرنشان کرد: تعزیه سیار بازار اراک در هشتم ماه محرم از ابتدای خیابان محسنی آغاز و به سمت دهنه بازار حرکت کرده و پس از اجرا در طول بازار در میدان ارگ متوقف می شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.