معاون ارشاد: تنها دو سایت اجتماعی در استان مرکزی مجوز قانونی دارند

به گزارش مرکزی دیلی، ˈ مجید محمودی ˈ روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس آمارهای موجود تاکنون ۴۰ سایت فعال در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی در استان مرکزی شناسایی شده اند و حتی ممکن است تعداد آنها بیشتر هم باشد.

وی ادامه داد: از این تعداد ۲۱ مورد وبسایت و بقیه وبلاگ هستند که براساس آیین نامه وزارت ارشاد اسلامی باید تمامی آنان تا آخر شهریور ماه سال جاری برای دریافت مجوز اقدام و در غیر این صورت با معرفی به مراجع قضایی برای تعطیلی آنها اقدام خواهند شد.

سرپرست معاونت فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان مرکزی با بیان اینکه قبلا مجوز فعالیت سایت های اجتماعی تنها با مراجعه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران صورت می گرفت خاطر نشان کرد: هم اکنون صاحبان این سایت ها با مراجعه به آدرس اینترنتی http://e-rasaneh.ir می توانند پایگاه خبری خود را ثبت قانونی کنند.

محمودی افزود: سایت های اجتماعی استان مرکزی با کسب مجوز قانونی و تحت پوشش قرار گرفتن علاوه بر در دسترس بودن از مزایا و حمایت های این اداره کل بهره مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه بیشتر سایت های اجتماعی استان در زمینه خبرهای تحلیلی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی فعال هستند افزود: افزایش و فراوانی سایت های اجتماعی نشان از سواد رسانه ای جامعه و آگاهی بخشی بیشتر به مردم است.

وی یادآور شد: بر اساس شیوه نامه نظارت بر سایت ها و خبرگزاری ها در تارنمای این نشریه ها باید نام صاحب امتیاز، مدیر مسئول و نیز زمینه فعالیت در بخشی با عنوان ˈ شناسنامه ˈ یاˈ درباره ما ˈ در محل ثابت درج شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: خبرگزاری ها موظفند مطالب خود را به طور مستمر و با درج شماره و زمان جداگانه منتشر کنند و درج منابع اخبار در خبرگزاری ها الزامی است.

محمودی اظهار کرد: ترجمه تمام یا قسمتی از مطالب نشریه و خبرگزاری و انتشار منظم آن به طور جداگانه و با رعایت مندرجات پروانه انتشار بلامانع است و نقل آن قسمت از اخبار، مطالب یا تصاویر نشریات و خبرگزاری ها که موجب آ۰ن توقیف، لغو پروانه یا پالایش شده، ممنوع است.

وی خاطر نشان کرد: نشریات جز در مورد اخلال به مبانی، احکام اسلام، حقوق عمومی و خصوصی آزاد هستند.

سرپرست معاونت فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان مرکزی ادامه داد: نشر مطالب الحادی و مخالف موازین اسلامی و ترویج مطالبی که به اساس جمهوری اسلامی لطمه وارد کند، اشاعه فحشا و منکرات و انتشار عکس و تصاویر و مطالب خلاف عفت عمومی، تبلیغ و ترویج اسراف و تبذیر، ایجاد اختلاف بین اقشار جامعه توسط نشریات ممنوع است.

ممکن است بپسندید...

۲ دیدگاه

  1. بهمن ۱۱, ۱۳۹۳

    […] […]

  2. بهمن ۱۱, ۱۳۹۳

    […] یکی از سه سایت دارای مجوز فعالیت خبری در استان با مجوز ثبت شده در معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسل… به فعالیت می پرداخت که از تاریخ صدور مجوز فوق بعنوان یک […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.