۳ شهرستان استان مرکزی محروم از آموزش فنی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار مهر، محمد حسین مقیمی شامگاه شنبه با بیان این مطلب در نشست با کارشناسان، مربیان و کارآموزان رشته های فنی و حرفه ای استان مرکزی به مناسبت گرامیداشت هفته ملی مهارت گفت: امروز در هر محفل و مجلس که حاضر می شویم دغدغه اشتغال به عنوان مهمترین موضوع مطروحه از سوی خانواده ها بیان می شود و رفع این معضل از پیکره جامعه رسالت خطیر و سنگین مسئولان به عنوان سیاستگزاران حوزه اشتغال و سرمایه گذاری است.

وی بر ضرورت توسعه رشته های تولیدی و ایجاد بازار فروش محصولات رشته های فنی و حرفه ای در جامعه تاکید کرد و اظهارداشت: تلاش صورت گرفته در راستای ترویج اموزشهای فنی و حرفه ای و جلب جوانان جویای کار به این رشته ها در استان قابل تقدیر است و حال زمان است با توجه به توسعه رشته های تولیدی و ایجاد بازار فروش محصولات این حوزه زمینه اشتغال جوانان را فراهم کرد.

وی با اشاره به موضوع اشتغال به عنوان یکی از دغدغه های اصلی جامعه در بخشهای مختلف شهری و روستایی افزود: جلب سرمایه گذاران داخلی و خارجی به منظور ایجاد بسترهای اشتغال در شهرهای مختلف از اولویت های کاری مسئولان و سیاستگذاران حوزه اشتغال است که باید به جد مورد توجه قرار بگیرد.

مقیمی با بیان این که سرمایه گذاران با بررسی شرایط و جوانب سوددهی کارخویش اقدام به سرمایه گذاری در مناطق مختلف کشور می کنند افزود: باید با اعتماد سازی و تضمین سود سرمایه زمینه حضور سرمایه داران را در استان فراهم کرد.

وی گفت: باید با توجه به هزینه های بالای این آسیب ها بر بدنه جامعه زمینه اشتغال را در جامعه ایجاد کرد و اجازه نداد هزینه ای اندکی که باید صرف ایجاد اشتغال در جامعه شود صرف جبران خسارت های وارده بر جامعه ناشی از این آسیب ها گردد.

استاندار استان مرکزی در ادامه با تاکید بر ضرورت حمایت دولت از مراکز آموزش فنی و حرفه ای در سطح جامعه گفت: دولت باید با حمایت از این مراکز در بخش خصوصی هر روز از دخالت خود در امر آموزش کاسته و بر حوزه سیاستگذاری در ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال کارآموزان رشته های مختلف در این حوزه همت گمارد اگر چه تا زمانی که بخش خصوصی نتواند قدرتمند در این حوزه ظاهر گردد وظیفه دولت است با ورود به این بحث زمینه آموزش علاقمندان به رشته های فنی و حرفه ای را به صورت رایگان در کشور فراهم کند.

مقیمی گفت: بازاریابی، فروش و مدیریت کارها در حوزه آموزشهای فنی و حرفه ای یک اصل مهم و ضروریست که اگر مورد غفلت قرار بگیرد آموزشها به اهداف واقعی خود در جامعه نخواهند رسید.

دومین جشن اشتغال فنی و حرفه ای در استان مرکزی برگزار می شود

مدیرکل فنی و حرفه ای استان مرکزی نیز در این نشست از برگزاری دومین جشن اشتغال کارآموزان رشته های فنی و حرفه ای استان مرکزی در اراک خبر داد و گفت: این جشن در ۲ رشته فنی و حرفه ای روز دوشنبه در اراک برگزار می شود.

بهرام نجفی زاده افزود: در این روز اشتغال ۱۷۰ حرفه اموز استان مرکزی در رشته های قلمزنی و مینا کاری جشن گرفته می شود.

وی ادامه داد: مینا کاری و قلمزنی دو رشته با سابقه و صاحب نام استان اصفهان است این در حالیست که هنرمندان قلمزن و مینا کار استان مرکزی گوی سبقت را در این دو رشته از هنرمندان اصفهان ربوده و امروز یکی از داعیه داران این رشته های هنری در کشورند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی افزود: امروز به اذعان مدیران میراث فرهنگی استان اصفهان نام هنرمندان میناکار و قلمزن استان مرکزی موجب حیرت مسئولین این استان شده و هنرمندان استان موفق شده اند بازار محصولات فوق را در اصفهان از آن خود کنند.

نجفی زاده یادآور شد: اولین جشن اشتغال هنرجویان رشته های فنی و حرفه ای استان مرکزی سال گذشته در رشته قالبیافی برگزار شد و طی آن از ۲ هزار و ۹۷ حرفه آموز استان اشتغال خود را جشن گرفتند.

آموزش ۸۵ رشته فنی و حرفه ای در استان مرکزی

مدیرکل فنی و حرفه ای استان مرکزی در ادامه از آموزش ۸۵ رشته فنی و حرفه ای در استان مرکزی خبر داد و گفت: این رشته ها در ۲۱ مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی، ۲۷ مرکز آموزش فنی و حرفه ای خصوصی، ۴۵ مرکز سیار و مراکز جوار کارگاهی و … به علاقه مندان ارائه می شود.

نجفی زاده با اشاره به جذب جوانان جویای کار به رشته های فنی و حرفه ای گفت: امروز مخاطب مراکز فنی و حرفه ای استان مرکزی تغییر کرده و حضور جوانان تحصیل کرده آموزش عالی در مراکز بیانگر ضرورت فراگیری این آموزشها برای علاقمندان حضور در بازارهای کسب و کار است.

وی ادامه داد: علاقمندان به حضور در بازار کار امروز به خوبی می دانند مسیر اشتغال در بازار کار از کسب مهارت و حرفه آموزی می گذرد و کسی امروز موفق به اشتغال است که توانسته باشد خود را به فراگیری مهارت عملی در رشته ای خاص مجهز کند.

مدیرکل آموز فنی و حرفه ای استان مرکزی یادآور شد: به جرات می توان گفت امروز صد در صد افرادی که در دوره های آموزش فنی و حرفه ای شرکت کرده اند از این آموزشها در شغل خویش بهره جسته اند.

۳ شهرستان استان مرکزی محروم از آموزشهای فنی و حرفه ای

نجفی زاده در ادامه از فعالیت مراکز آموزش فنی و حرفه ای در ۲۱ نقطه استان مرکزی خبر داد و گفت: متاسفانه این آموزشها به دلیل عدم تامین زیرساختهای لازم در ۳ شهرستان خنداب، کمیجان و زرندیه فعال نیست.

وی یادآور شد: برای تامین زیرساختهای لازم و ارائه آموزشهای فنی و حرفه ای به جوانان این مناطق به اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومان نیاز است تا بتوانیم با تجهیز سوله ها و مدارس در اختیار عدالت آموزشی را در حوزه فنی و حرفه ای در استان مرکزی برقرار کنیم.

گفتنی است در پایان این مراسم از برگزیدگان مسابقات ملی مهارت در سطح استانی، دست اندرکاران مسابقات و مدیران پیشکسوت آموزشگاه های فنی و حرفه ای در  استان مرکزی با اهدا هدایایی تجلیل شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.