اختصاص ۴۵۰ میلیارد ریال یارانه دولتی به استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک مهدی زندیه‌وکیلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر یک روزه معاون وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان دلیجان و محلات در روز گذشته اظهار داشت: طی نشستی که با معاون وزیر و مسئولان بخش کشاورزی استان برگزار شد، ۴۵۰ میلیارد ریال یارانه دولتی برای اجرای سیستم آبیاری تحت فشار استان اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: یارانه اختصاص یافته به منظور اجرای پروژه‌های آبیاری تحت فشار اراضی کشاورزی استان تا ۱۰۰ میلیارد ریال دیگر قابل افزایش است.

معاون امور عمرانی استان مرکزی افزود: افزایش یارانه تخصیصی به منظور اجرای پروژه‌های آبیاری تحت فشار به تعداد اجرای این پروژه‌ها و جذب اعتبارات تخصیصی توسط سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در سال جاری بستگی دارد.

زندیه‌وکیلی اظهار داشت: در سفری که به اتفاق معاون آب، خاک و صنایع، وزیر جهاد کشاورزی و قائم مقام وی در امور مجلس و همچنین نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی از باغات و دهکده گل محلات داشتیم، ضرورت حفظ فضای سبز و محیط زیست و گردشگری این شهر مورد تاکید قرار گرفته و مقرر شد با تخصیص اعتبار ملی و استانی مورد نیاز، نسبت به ذخیره سازی آب سرچشمه محلات در فصل زمستان و اجرای سیستم آبیاری تحت فشار برای باغات این شهر اقدام شود.

وی تصریح کرد: مشکل تاثیرات خشکسالی بر روستاهای استان، لایروبی قنوات منطقه دلیجان و نراق و موضوع حق‌آبه روستاهای پایین دستی سد ۱۵ خرداد از دیگر مواردی بود که در جلسات تشکیل شده در شهرهای محلات و دلیجان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون امور عمرانی استان مرکزی ابراز داشت: بررسی راهکارهای موثر برای حفظ باغات موجود در سطح استان از دیگر موضوعات مورد پیگیری مسئولین استان مرکزی است که این موضوع با حضور معاونین وزیر جهاد کشاورزی بررسی و مقرر شد با ابلاغ بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، مجوز لازم برای احداث خانه‌های کارگری به مساحت حداکثر یکصد متر مربع در باغات بالای دو هزار متر مربع صادر و از تخریب ساختمان‌های موجود در باغاتی که با مفاد این بخشنامه مغایرت ندارند، خودداری شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.