لزوم فعال سازی ظرفیت های خالی صنایع استان

به گزارش  مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری موج، محمد حسین مقیمی استاندار مرکزی افزود: کلید حل بیکاری به عنوان یکی از دغدغه های مهم مسؤولان استان مرکزی در حل مشکلات و فعال سازی ظرفیت خالی تولید در حوزه صنعت و معدن نهفته است و با این سیاست راهبردی زمینه تامین نیاز کشور به محصولات متنوع نیز فراهم شده و مفهوم جهاد اقتصادی به صورت عملی محقق می شود.
وی بیان کرد: با فعال سازی ظرفیت های خالی صنایع این استان حداقل بیش از ۱۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می شود.
استاندار مرکزی اظهار کرد: در شهرستان اراک از ۸۹۳ واحد صنعتی مستقر ۷۳ درصد آنها فعال هستند و تعداد ۶۹ واحد نیمه فعال و ۱۷۶ واحد غیرفعال است.
مقیمی عنوان کرد: کمبود نقدینگی، تامین مواد اولیه، بازار فروش محصول های تولیدی استان از مهمترین چالش های پیش روی صنایع این استان می باشد. وی تصریح کرد: مسوولان باید با هماهنگی و تعامل بیشتر به منظور تحقق شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی و توسعه بخش صنعت و معدن که نقش مهمی در رونق اقتصادی دارد تلاش کنند.
استاندار مرکزی با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان، ابراز کرد: دستگاه‌های نظارتی و بانک‌ها موظفند در صورت بدهکاری غیرعمد صنایع و تولیدکنندگان از آنان حمایت کنند و با فراهم کردن زمینه جذب سرمایه‌گذار برای برون‌رفت از وضعیت اقتصادی کنونی قدم بردارند.
وی با اشاره به اینکه صنایع فعال در شهرک صنعتی خیرآباد به دلیل دوری از محدوده شهر از پرداخت مالیات معاف هستند، خاطرنشان کرد: با تحقق این امر رغبت سرمایه‌گذاران برای سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی بیشتر خواهد شد.
گفتنی است در این نشست به مسائل و مشکلات ۱۱ شرکت تولیدی صنعتی مشکل دار استان مرکزی از جمله واحد شیرسازی پتروفجر، صبا آلومینیوم اراک، ابتکار فوم کیمیا، زرین شیشه مرکزی، تعاونی فراز فوم اراک، دانه زرین کیمیا ساروق، تولیدی اراک بهرنگ و کوپال رسیدگی شد.
همراهی بانک ها و سیاست های حمایتی از واحدهای بدهکار و تقسیط بدهی آنها از راهکارهای مهم فعال سازی واحدهای مشکل دار صنعتی و معدنی اراک در این نشست بود.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.