لزوم توجه دانشگاه‌ در ارائه مباحث فرهنگی

به گزارش مرکزی دیلی، شاهرخ حکمت، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اراک در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با بیان اینکه امسال با توجه به حساسیت که مقام معظم رهبری نسبت به مسئله فرهنگ دارند و امسال را سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و روحیه جهادی نام‌گذاری کرده‌اند، گفت: اکثر سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی این حساسیت را درک کرده و نسبت به گذشته به مسئله فرهنگ اهمیت خاصی قائل شده‌اند.

وی افزود: در راستای اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد سراسر کشور بودجه فرهنگی واحدها را افزایش داده تا بتوانند دفاتر فرهنگ اسلامی فعالیت های مؤثر و بسزایی در زمینه فرهنگ انجام دهند.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اراک با اشاره به اینکه بودجه زمینه مناسبی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی است، اظهار کرد: در کنار بودجه باید نیروی فکری و اجرایی اثرگذار در اقدامات فرهنگی باشد.

حکمت ادامه داد: کار فرهنگی کار پیچیده همراه با ظرافت‌ است و ما نیازمندیم در دانشگاه‌ها به‌ویژه کانون‌های قرآن و عترت، کانون‌های دانشجویی و کانون‌های ادب و هنر و غیره فعالیت‌های فرهنگی مؤثر و بسزایی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دفاتر فرهنگ اسلامی واحدی ضعیف عمل نمی‌‌کنند، اظهار کرد: دفاتر فرهنگ موفق باید برای بقیه دفاتر سرلوحه قرار گیرند و عوامل موفقیت‌شان برای مسئولان دفاتر فرهنگ بازگو شود تا دفاتر فرهنگ اسلامی در دانشگاه‌ها از تجربه آن‌ها به‌خوبی استفاده کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اراک در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه سیاست دانشگاه آزاد رو به افزایش تعداد دانشجو در تحصیلات تکمیلی است دانشجویان این مقطع تحصیی نباید خود را از حوزه فرهنگی جدا بدانند و خود را در برنامه‌های فرهنگی سهیم بدانند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.