کنترل آلودگی هوای شهر ایزوگام در گرو آب و اعتبار!

به گزارش مرکزی دیلی،حمید عبادی در گفت‌وگو با خبرنگر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه مرکزی، اظهار داشت: صنایع شهرستان که در حوزه تولید ایزوگام، قیر و پودر فعالیت دارند در هوای شهرستان آلودگی‌ها و چالش‌هایی را بوجود آورده‌اند.

وی با اشاره به اینکه نسبت به سال‌های گذشته شرایط بهبود داشته است، گفت: با کنترل‌هایی که اداره انجام داده و همچنین فشارهایی که وارد شد کلیه کارخانجات شهرستان مجهز به فیلتراسیون شدند و در این خصوص با دانشگاه و صنایع تعاملاتی صورت گرفته است.

رئیس حفاظت محیط زیست دلیجان عمده مشکل آلودگی هوای شهرستان را در طول شب عنوان کرد و گفت: هوای شهرستان در طول شب آلوده است به نحوی که آسایش مردم را سلب شده و بوی بدی که به واسطه فعالیت این صنایع در شب در شهر متصاعد می‌شود منجر به نارضایتی شهروندان شده است.

وی افزود: واحدهای صنعتی ایزوگام مراحل پخت مواد اولیه را در طول شب انجام می‌دهند تا در طول روز کار تولید را آغاز کنند و از آنجاکه وزش باد در طول شب به سمت داخل شهر است این آلودگی‌ها مستقیم وارد شهر می‌شود به همین جهت صنایع ملزم شدند علاوه بر فیلتراسیون، پخت مواد اولیه را شبانه انجام ندهند و در طول روز که جهت وزش باد به سمت خارج شهر است پخت داشته باشند.

عبادی با تأکید بر اینکه این راهکار یکی از مهمترین اقداماتی بود که برای کنترل آلودگی هوا در شهرستان انجام دادیم، تصریح کرد: در کنار اقدامات انجام شده که منجر به کاهش آلودگی هوا در شهرستان شد اما، هنوز تجهیزات لازم برای سنجش آلودگی هوای شهرستان را در اختیار نداریم تا بتوان به واسطه آن و با همکاری دانشگاه سهم آلایندگی صنایع را مشخص کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای تأمین تجهیزات سنجش آلودگی هوا نیازمند اعتباری میلیاردی هستیم که باید از جانب استان تأمین شود، در خصوص سرانه فضای سبز شهرستان اظهار کرد: سرانه فضای سبز در دلیجان برای هر نفر ۱۰ مترمربع است که در حد استاندارد است اما، با توجه به اینکه شهرستان دارای صنایع بسیاری است لازم است که کمربند سبزی بین قطب‌های صنعتی و شهر احداث شود.

رئیس محیط زیست دلیجان احداث این کمربند را عامل مهمی برای جذب و کاهش بخشی از غبارها و آلایندگی صنایع دانست و افزود: متأسفانه برای احداث این کمربند با مشکلات تأمین آب مواجه هستیم و پسآب فاضلاب شهری در شرایط استانداردی قرار ندارد.

عبادی در خصوص وضعیت تصفیه‌خانه فاضلاب شهری عنوان کرد: این تصفیه‌خانه قدیمی است. سیستم کاری آن به روال گذشته انجام می‌شود و رسوب لجن‌ها و بوی بدی را در منطقه ایجاد می‌کند که منجر به اعتراض اهالی قطب بوعلی شده است و لازم است که به سرعت این شبکه فاضلاب اصلاح و ارتقا داده شود. البته اخطارهای لازم داده شده و مسئولین نیز قول اصلاح این شبکه را داده‌اند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.