مراحل ثبت و رسیدگی به شکایت های قضایی در اراک الکترونیکی شد

به گزارش مرکزی دیلی،حجت الاسلام ˈحکمتعلی مظفریˈ روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با راه اندازی دو دفتر پیشخوان خدمات شبکه الکترونیکی قوه قضاییه با نام (سخا) از این پس تمامی مراحل ثبت شکایت، تعیین و ابلاغ زمان دادرسی با سرعت بالا و حداکثر ظرف دو روز از طریق پیامک اطلاع داده می شود.

وی توضیح داد: شاکی با مراجعه به دفاتر سخا بارکد رهگیری پرونده دریافت می کند و ظرفیت دسترسی به مراحل انجام پرونده در هر زمانی برای وی مهیا است.

رییس کل د ادگستری استان مرکزی بیان کرد: این طرح پیش از این در تهران بصورت آزمایشی انجام شده و با اجرای ان در اراک ابلاغ از طریق اوراق دستی و روش پستی به کلی حذف می شود.

حجت الاسلام مظفری گفت: گسترش دفاتر سخا در اراک تا شش مرکز نیز پیش بینی شده و در این دفاتر علاوه بر استقرار متصدی امور کامپیوتری یک حقوقدان وظیفه تظیم دادخواست ها را برعهده دارد.

وی یادآور شد: در شرح وظایف دفاتر سیستم خدمات الکترونیکی قوه قضاییه، رسیدگی و پیگیری شکایات حقوقی ۲۰۰ عنوان حقوقی گنجانده شده است.

رییس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: شاکیانی که آشنایی با اینترنت دارند نیز می توانند از منزل بدون مراجعه حضوری شکایت دادخواست خود را در سیستم سخا وارد کنند اما باید تصدیق امضای الکترونیکی خود را در یکی از دفاتر به ثبت برسانند.

حجت الاسلام مظفری ادامه داد: به زودی سیستم خدمات الکترونیکی قوه قضاییه برای وکیل های دادگستری نیز راه اندازی می شود و از مراجعه های حضوری این قشر در سیستم قضایی کاسته می شود.

هم اینک ۱۵ شعبه قضایی فعال در استان مرکزی وجود دارد که میانگین مراجعه به آنها برای شکایت و تنظیم دادخواست روزانه ۵۰ تا ۶۰ مورد است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.