بررسی علل گرانی میوه در استان مرکزی

به گزارش مرزکی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک محمدحسین مقیمی ظهر امروز در نشست هماهنگی شورای تعزیرات حکومتی استان مرکزی اظهار داشت: قیمت میوه در این استان در مقایسه با استان‌های همجوار ۳۰ درصد بیشتر است که باید دلایل این گرانی بررسی شود.

وی تصریح کرد: با توجه به نقش میوه در سلامت افراد حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ضروری است که هر چه سریع‌تر شاهد سر و سامان دادن به وضعیت عرضه میوه در استان به ویژه شهر اراک باشیم.

استاندار مرکزی گفت: با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان هستیم، دستگاه‌های نظارتی و بازرسی باید به جدیت به نقش نظارتی خود در زمینه نظارت بر قیمت کالا و کنترل بازار عمل کنند.

مقیمی خاطر نشان ساخت: یکی از دلایل گرانی وجود واسطه‌ها و دلال‌ها است که محصولات را به قیمت اندک از تولیدکنندگان خریداری کرده و به چندین برابر به فروش می‌رسانند که اگر این واسطه‌ها حذف شوند، شاهد رضایت‌مندی مردم خواهیم بود.

وی ادامه داد: چنانچه دستگاه‌های نظارتی به درستی به وظایف خود عمل کنند، شاهد کوتاه شدن دست واسطه‌ها از بازار عرضه و تقاضا خواهیم بود.

استاندار مرکزی بر لزوم تشکیل کارگروهی ویژه به منظور بررسی علل گرانی میوه متشکل از شهرداری، اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعاون روستایی تاکید کرد .

جمشید زند رئیس اتاق اصناف استان مرکزی نیز از کاهش۱۱ درصدی قیمت تخم مرغ، کاهش ۵۰ درصدی قیمت گوجه‌ فرنگی، ۴۰ درصد پیاز و کاهش شش درصدی گوشت مرغ خبر داد.
– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930409000840#sthash.kigV5wz0.dpuf

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.