بودجه شهرداریها استان مرکزی تنها پاسخگوی ۱۰درصد نیازهای شهری است

به گزارش مرکزی دیلی، ˈسعید فرخیˈ روز سه شنبه درهمایش شهرداران استان مرکزی در اراک افزود: کاهش نسبی درآمدهای پایدار، تغییر الگوی شهرنشینی و افزایش انتظارات شهروندان، لزوم توسعه سرمایه گذاری در شهرداری های استان را نسبت به گذشته بیشتر کرده است.

وی ادامه داد: نسبت ارزش افزوده وصولی به بودجه شهرداری های استان در سال گذشته ۳۲ درصد بوده که لازم است شهرداری ها با اتخاذ تدابیر لازم نسبت به رفع چالش هاو موانع سرمایه گذاری تلاش مضاعفی کنند.

فرخی بیان کرد: تمرکز بر درآمد زایی متکی بر عوارض افت بزرگ شهرداری های استان مرکزی است که عرصه را برای جلب مشارکت های سرمایه گذاری تنگ می کند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی افزود: تشکیل هیات عالی سرمایه گذاری در شهرداری های استان باید با جدیت در دستور کار قرار گیرد تا زمینه رونق و آبادانی استان با سرعت بیشتری فراهم شود.

معاون عمرانی استانداری مرکزی نیز در این همایش گفت: انتخاب مشاوران مجرب در مباحث اقتصاد مدیریت شهری و تهیه طرح های قوی مطالعاتی جلب سرمایه گذاری از اولویت های مهم شهرداری ها است.

ˈمهدی زندیه وکیلیˈ گفت: تهیه بسته های سرمایه گذاری با رویکرد مطالعات توجیهی و سهم آورده بخش خصوصی در توسعه اقتصادی و عمرانی شهرهای استان از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی اضافه کرد: مشوق های سرمایه گذاری نظیر اعطای تسهیلات بانکی کم بهره، تضمین سود و اصل سرمایه گذاری برای متقاضیان پروژه های شهری و در نهایت توسعه فعالیت های اقتصادی بستر توسعه متوازن و پایدار را با روشهای نوین کسب درآمد فراهم می کند.

معاون عمرانی استانداری مرکزی پیشنهاد داد: شهرداری های استان در سال جاری امکان سنجی و مطالعات دو یا سه طرح سرمایه گذاری را در حوزه شهری با بهره گیری از دانش مشاوران و دانشگاهیان آغاز کنند.

در ادامه این نشست شهرداران استان مرکزی با ارایه گزارش عملکردی از فعایت های انجام شده در حوزه جلب سرمایه گذاری به بحث و تبادل نظر پرداختند.

استان مرکزی با۱۲ شهرستان، ۲۳ بخش، ۳۲ شهر، ۶۶ دهستان و یک هزار و ۳۹۴ روستای دارای سکنه در قلب ایران واقع شده است.

کلانشهر اراک به عنوان مرکزاستان مرکزی و یکی از قطب های مهم صنعتی کشور مطرح است.

بر اساس آمارهای سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۰ یک میلیون و ۴۵هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۴۱۳ هزار و۹۵۹ نفری استان مرکزی ساکن مناطق شهری هستند.

درصد شهرنشینی این استان از ۶۹ درصد در سال ۸۵ به ۷۳ و ۹ دهم درصد در سال ۹۰ رسیده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.