استفاده ازسوخت مازوت سبب ایجاد آلایندگی‌های صنعتی در هوای اراک شده است

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، اسماعیل تاج آباد ظهر دیروز در نشست مشترک اعضای شورای شهر اراک با شرکت توزیع نیروی‌برق استان مرکزی بااشاره به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر اظهار داشت: در سال‌های اخیر با توجه به این‌که منابع انرژی تجدید ناپذیر رو به اتمام هستند این منابع مورد توجه قرار گرفته‌اند و باید در استان استفاده از این منابع انرژی را در اولویت کارهایمان قرار دهیم.

وی افزود: بحث اقتصاد مقاومتی یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب است که باید در جامعه نهادینه شود و در بودجه سال ۹۵ شهرداری ، این موضوع به صورت ویژه نگاه می‌شود و صرفه جویی‌های مورد نظر رهبر معظم انقلاب لحاظ می‌شود.

رئیس شورای شهر اراک با اشاره به آلایندگی‌های صنعتی هوای اراک گفت: آلایندگی‌های صنعتی موجود در هوای کلانشهر اراک ناشی از استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و مخرب زیست محیطی است همچنین باید استفاده از انرژی های نو وجایگزین انرژی برق به جای استفاده از سوخت های فسیلی در اولویت قرار بگیرد.

تاج آباد تصریح کرد:  برق یکی از  زیرساخت‌های مهم و زیربنایی شهری است و استفاده بی‌رویه و بی‌برنامه از آن نه تنها باعث هدر دادن این نعمت الهی است بلکه باعث تخریب جامعه نسل‌های آینده هم می‌شود.

وی با اشاره به ارتباط دستگاه‌های اجرایی با شهرداری گفت: اگرخواهان شهری موفق هستیم باید تمام دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان ارتباط خود را با شهرداری بیشتر از پیش‌کنند تا با برگزاری جلسات متعدد در راستای مشکلات شهری بتوانیم گام‌های مثبتی در این راستا برداریم.

رئیس شورای شهر اراک خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان موظف هستند در راستای اقتصاد مقاومتی  از توانمندهای داخلی  و مشارکت‌های مردمی استفاده کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.