برگزاری مراسم تجلیل از جوانان نخبه استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، شکرالله حسن‌بیگی، معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری مرکزی عصر روز گذشته، ۱۹ خرداد در مراسم تجلیل از جوانان نخبه استان که در کانون امام علی(ع) اراک برگزار شد با اشاره به اینکه در تمامی جوامع جهانی برای جوان تعریف خاصی شده است، گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی افراد از سنین ۱۹ تا ۲۹ سال شامل این گروه می‌شوند.

وی با بیان اینکه حدود یک سوم جمعیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفری استان مرکزی معادل ۴۲۳ هزار نفر را جوانان بین ۱۵ تا ۲۹ سال تشکیل می‌دهند، افزود: قریب به ۵۸ درصد جوانان استان مجرد هستند که برای ازدواج آسان باید تسهیلات لازم به آنان پرداخته شود.

حسن‌بیگی اظهار کرد: با توجه به تحقیقات انجام ‌شده مطالبات اصلی جوانان استان در قالب اشتغال، تأمین مسکن، ازدواج و فرصت‌خواهی اجتماعی تعریف می‌شود؛ ازاین رو دستگاه‌های اجرایی متولی باید از جمعیت جوان و فعال این خطه را به‌عنوان سرمایه به‌شمار آورده و در تصمیم‌گیری‌ها و پرداختن به امور اجرایی از این عزیزان نهایت بهره را ببرند.

وی در ادامه به ظرفیت‌های بالای استان در جذب جوانان در راستای تولیدات هرچه بهتر داخلی اشاره کرد و گفت: با توجه به این مهم که این استان از زیرساخت‌های صنعتی فراوانی بهره می‌برد؛ اما متأسفانه از نیروهای جوان بومی استفاده نمی‌کند که این موضوع نیاز به پیگیری مسئولان دارد.

معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری مرکزی، بیان کرد: اگرچه نرخ بیکاری در استان نسبت به استان‌های همجوار کمتر است؛ اما ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار و توانمندسازی جوانان برای مسئولیت‌پذیری شغلی باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

حسن‌بیگی در ادامه اولویت اشتغال‌زایی استان در راستای بومی شدن را عاملی برای مساعدتر شدن پیشرفت جوانان استان و راه‌حلی برای حل مشکلات جوانان عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از جوانان تحصیل‌کرده استان بیکارند بر ضرورت توانمندسازی جامعه جوان توصیه کرد و گفت: یادگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی جوانان در حل مشکل اشتغال از اهمیت بسیاری برخوردارست.

وی در بخشی دیگر از سخنان خویش به لزوم حفظ و حراست جوانان از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی تأکید کرد و افزود: خانواده‌ها و مسئولان باید در این حیطه قوی‌تر از قبل عمل کرده و با اجرای برنامه‌های مفرح و اثرگذار در راستای موازین اسلامی این عزیزان را از خطر سقوط نجات دهند.

معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری مرکزی در پایان، از پیگیری مجدانه مسئولان استان و مجموعه مدیریت شهری به‌منظور ایجاد پارک و مجتمع فرهنگی تفریحی بانوان خبر داد و گفت: برگزاری برنامه‌های شاد و ایجاد نشاط بین جوانان، احداث پارک و فضاهای تفریحی ـ فرهنگی جهت گذران اوقات فراغت جوانان از دیگر اولویت‌های حل معضلات آنان است.

یادآور می‌شود، در این مراسم از ۱۹ نفر از جوانان برتر و نخبه استان مرکزی تجلیل شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.