علی عشوری رئیس هیئت ورزش روستایی و محلی استان مرکزی شد

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان مرکزی ظهر امروز در مجمع انتخابی هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان مرکزی از کسب رتبه برتر ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان مرکزی در کشور خبر داد و اظهار داشت: تاکنون بیش از ۴۵ هزار نفر زیرپوشش ورزش روستایی قرار گرفته‌اند.

سعید ملکی افزود: استان مرکزی دارای بیش از ۲ هزار روستا است که هماهنگی در امور ورزش و تجهیز امکانات بدون کمک اعضا ممکن نیست.

وی اظهار داشت: با توجه به بروز مشکلات عدیده‌ در زمینه‌های اعتیاد، ازدواج و مسائل فرهنگی توجه به ترویج فرهنگ ورزش در میان جوانان روستایی ضروری است.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان مرکزی بیان کرد: با بهره گیری از تمام نیروهای انسانی و امکانات موجود و برقراری تعامل با دیگر دستگاه‌ها می‌توانیم در راستای ترویج و توسعه ورزش گام‌های موفقیت‌آمیزی برداریم.

ملکی خاطرنشان کرد: امید می‌رود بتوانیم با ترویج فرهنگ و ورزش سلامت جوانان و جامعه را رقم بزنیم.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان مرکزی با اشاره به جایگاه ورزش در اسلام و تاکید پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) به سلامت جسم و روح، نوجوانان و جوانان را به تسلط بر هوای نفس، جوانمردی و تقویت روحیه نشاط و اتحاد توصیه کرد.

ملکی پرداختن به ورزش، اصلاح روح، دوری از خشونت، تقویت صلح و دوستی و روحیه تعاون و همکاری را به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان مرکزی ادامه داد: تعدد و تنوع بازی‌های بومی محلی استان مرکزی باعث شده تا مسئولیت ما هم در هیئت ورزش‌های بومی محلی افزایش یابد، اما متاسفانه عدم اختصاص بودجه به ورزش‌های بومی محلی و روستایی باعث شده تا ما آن گونه که باید و شاید نتوانیم فعالیت‌هایمان را به صورت گسترده‌ای انجام دهیم.

وی تاکید کرد: ما در توسعه ورزش روستایی و بومی و محلی هیچ تفکیک سنی و جنسیتی نداریم و به شرط داشتن منابع مالی، از ورزش سالمندان نیز حمایت خواهیم کرد.

تدوین آئین نامه مورد نیاز ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی، مطالعه و بررسی مشکلات این حوزه، احیای ورزش‌های بومی و محلی، استعدادیابی و گردآوری کتاب بازی‌های محلی از برنامه‌های تدوین شده این هیئت در سال است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.