۶۰ مسجد استان مرکزی،میزبان مراسم معنوی دعای عرفه

به گزارش مرکزی دیلی، حجت‌الاسلام داوود چمانی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه مرکزی، گفت: روز نهم ذی‌الحجه روز عرفه به‌عنوان روز نیاش نام‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه مراسم پرفیض قرائت دعای عرفه همزمان با سراسر کشور و با نوای گرم مداحان اهل بیت(ع) در مساجد استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: بر اساس هماهنگی‌های صورت‌گرفته تعداد ۶۰ مسجد در استان مرکزی پذیرای علاقه‌مندان جهت حضور در این مراسم روحبخش است.

حجت‌الاسلام چمانی اظهار کرد: برگزاری جلسات دینی بهترین راهکار برای ارتقای معنویت در جامعه بوده و هدایت‌گر انسان‌ها برای دستیابی به تقوای الهی و قرار گرفتن در هرم قرب پروردگارست.

وی با اشاره به اینکه دعای عرفه از جمله دعاهایی با فضیلتی است که علاوه بر توجه انسان به خالق هستی او را به سوی توجه به خود سوق می‌دهد، ابراز کرد: ارزش این دعا بدین سبب است که انسان را به سمت معرفت و شناخت نسبت به خویشتن دعوت می‌کند؛ چراکه بر اساس روایات نافع‌‌ترین معرفت آن است که انسان به خودشناسی دست یابد.

حجت‌الاسلام چمانی با بیان اینکه حضرت علی(ع) فرمود؛ خدا رحمت کند کسی را بداند از کجا آمده، کجا قرار دارد و به کجا می‌رود، افزود: از سوی دیگر دعای عرفه فرصتی است تا انسان بداند در کجای خلقت قرار دارد؛ لیکن این دعا سبب تفکر بیشتر و به تبع آن شناخت دقیق و بیشتر از وجود خود می‌شود.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: روز عرفه فصل جدیدی است که خدا به روی بندگان خویش گشوده و در این روز محور ولی خداست، بنابراین دعای خاص این روز چگونگی حضور در مسیر ولایت و تحقق تربیت الهی را به انسان‌ها می‌آموزد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.