مهلت ۱۰ روزه استاندار به مدیران برای ارئه گزارش وضعیت استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، محمدحسین مقیمی ظهر روز یکشنبه با بیان این مطلب در اولین جلسه شورای اداری استان مرکزی بعد از انتصاب به عنوان استاندار استان مرکزی افزود: مدیران با این گزارشهای واقعی و به دور از شعار، مدیریت عالی استان را در برنامه ریزی جدی برای حل مشکلات موجود یاری می کنند.

وی تاکید کرد: بعد از پایان مهلت ده روزه مدیران برای ارائه گزارش وضع موجود بخشهای مختلف صنعتی، کشاورزی، فرهنگی و آموزشی استان روز یازدهم اولین روز شروع کار اجرایی برای بررسی مشکلات و تلاش در جهت حل انها خواهد بود.

استاندار استان مرکزی یادآور شد: با توجه به نزدیک شدن به فصل تهیه برنامه بودجه استان برای سال ۹۳ شناخت کامل از وضعیت واقعی استان در بخشهای مختلف ضروری است.

مقیمی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال جاری تحت عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری بیان داشت: مردم با حضور پر شور خود پای صندوق های رای حماسه سیاسی را در سال جاری رقم زدند و حال نوبت سکانداران اجرایی کشور است تا تلاش کنند حماسه اقتصادی نیز در کشور محقق شود.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم و تحریم های تحمیلی بر کشور گفت: باید بدانیم تحقق حماسه اقتصادی در شرایطی که خبر از وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور و فشاری که بر دولت وارد است به عنوان یک تکلیف شرعی مطرح است و بر همه مدیران است تا با تلاش شبانه روزی در ر استای تحقق آن بکوشند و البته استان مرکزی را به شاخص های مورد نظر در برنامه های توسعه ای کشور برسانند.

 

 

استاندار استان مرکزی با بیان این که ساماندهندگان شعار حماسه اقتصادی مدیران دستگاه های اجرایی استان اند افزود: بجز ما مدیران سیاستگذار دیگری وجود دارد اگرچه ممکن است مجریان افراد دیگری باشند اما همین مجریان نیز سیاستهای مصوب ما را اجرا می کنند.

مقیمی خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی گفت: از امروز خود را آماده کنید تا حماسه اقتصادی در استان مرکزی محقق شود.

اجرای کامل قانون سیاست اصلی مدیریت کلان استان مرکزی است

استاندار مرکزی در ادامه با بیان این که اجرای کامل قانون سیاست اصلی مدیریت استان مرکزی است گفت: مدیریت جدید استان مرکزی با در نظر گرفتن سند چشم انداز ۲۰ ساله نسبت به برنامه ریزی و ارائه آمار اقدام می کند چرا که این سند تنها سند معتبر و مستند برای برنامه ریزی و پیشبرد امور است.

مقیمی افزود: سند چشم انداز ۲۰ ساله  سندی تائید شده توسط مقام معظم رهبری، مجلس شورای اسلامی و نهادهای حکومتی است که مراحل تصویب از عالی ترین مقام کشوری به پایین صورت گرفته و همه مدیران ملزم به اجرای آن هستند.

وی با انتقاد از ارائه آمارهای عملکردی غیرمنطبق با برنامه چشم انداز توسعه ۲۰ ساله بیان داشت: آمار عملکرد مدیران دستگاه های اجرایی استان باید از این پس منبطق با برنامه پنجم توسعه صورت بگیرد تا مورد تائید قرار بگیرد.

استاندارمرکزی گفت: باید با مردم صادقانه برخورد کنیم تا فردا روز کسی ما را زیر سوال نبرد.

برنامه های مصوب استان تا قبل از انتصاب من مورد تائید است

مهندس مقیمی در ادامه با اشاره به مصوبات جلسات و کارگروه های مختلف استان مرکزی تا قبل از انتصابش به عنوان استاندار مرکزی را مورد تائید دانست و گفت: تمامی مصوبات را قبول دارم و نیازی نیست مدیران دستگاه های اجرایی برای اجرای آنها دیگر موافقت مرا کسب کنند.

وی یادآور شد: تنها در برخی از پروژه ها که از نظر کارشناسان یا توجیه اقتصادی ندارند یا لزومی بر اجرای آنها نیست با بررسی کارشناسانه و کسب نظر جمع تجدید نظر خواهم کرد.

استاندار مرکزی با بیان این که مدیران تخصصی دستگاه ها حق اظهار نظر درباره پروژه ها را دارند باین داشت: اگر پروژه ای توجیه اقتصادی و فنی نداشت حتی در صورت داشتن مصوبه هیات دولت حذف می شود.

ملاک و مبنای کار در نظام جمهوری اسلامی ایران احکام اسلام است

استاندار استان مرکزی گفت: نظام مقدس اسلامی که برگرفته از اسلام و مردم است یک بال آن احکام و قوانین اسلام بوده و بال دیگر آن حضور مردم است دو مولفه ای که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران همواره موردتوجه بوده است.

مقیمی با بیان این که اسلام به عنوان مکتب حیات بخش ما زیربنای اساسی این نظام است و انچه در نظام اتفاق می افتد در چارچوب قوانین اساسی است.

وی یادآور شد: ملاک و مبنای کار ما در نظام جمهوری اسلامی ایران احکام حیات بخش اسلام است و تایید قوانین مصوب در مجلس توسط شورای نگهبان بعد از سنجش آنها با اسلامیت بیانگر این مهم است.

استاندار مرکزی با تاکید بر ضرورت ادای حق مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران گفت:  مدیران با پذیرش مسئولیت سخت مدیریت باید بدانند برای خدمت به مردم به میدان آمده اند و باید صادقانه در این راه تلاش کنند.

ممکن است بپسندید...

۱ دیدگاه

  1. وحید گفت:

    سلام چرا در نقشه ای که در این صفحه گذاشته شده. نام شهرستان فراهان پس از گذشت چهار سال دیده نمی شود؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.