برگزاری ۶۰ عنوان برنامه فرهنگی و ورزشی در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، سعید ملکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: از سال ۱۳۸۵ روز ولادت حضرت علی اکبر(ع) به عنوان روز جوان نامگذاری شده است و امسال نیز از ۱۷ تا ۲۳ خرداد ماه همزمان با هفته جوان برنامه‌های متعدد فرهنگی و ورزشی در سطح شهرستان‌های استان به مرحله اجرا در خواهد آمد.

وی تصریح کرد: معرفی جوان شایسته طراز اول اسلام با توجه به ابعاد شخصیتی حضرت علی اکبر(ع)، تقویت امید، نشاط ایمان و خودباوری، عفت، هویت، حیا و غیرت جوان مسلمان ایرانی، معرفی شخصیت‌های متعالی و ارائه الگوهای شایسته برای جوان امروز، اهتمام به ترویج و تبیین دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در حوزه جوانان و معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه جوانان از مهم‌ترین اهداف برگزاری هفته جوان است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی بیان داشت: به همین مناسبت ۱۵ نفر از جوانان برتر استان در عرصه‌های علمی، پژوهشی، هنری، اعتقادی، زیست محیطی، مهارتی، ورزشی، فنی و… مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

به گفته وی مراسم تجلیل از جوانان برتر ۱۹ خرداد ماه در سالن اجتماعات امام علی(ع) برگزار می‌شود.

ملکی تقدیر از جوان یاوران و سازمان‌های مردم نهاد جوان فعال، دیدار با نماینده ولی فقیه، مدیران استان، مراجع تقلید، غبارروبی گلزار شهدا و دیدار با خانواده شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف، برگزاری نمایشگاه و جشنواره و مسابقات هنری، برگزاری نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های مشاوره، تقدیر از کارمندان و مدیران جوان نمونه، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه و برگزاری مراسم محفل انس با قرآن در شب نیمه شعبان را بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت این ایام عنوان کرد.

وی گفت: برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع ویژگی‌های جوانی و نوجوانی و انتظارات مقام معظم رهبری از جوان ایرانی، برگزاری مسابقه پیامکی و برپایی نمایشگاه کتاب و عکس موضوعی با همکاری موسسات مردم نهاد، برگزاری اردوی هویتی گردشگری در شهرستان همدان، حضور در نماز جمعه، برگزاری مراسم گلریزان برای آزادی زندانیان جوان دیه و برگزاری مباحث هویتی و اعتقادی در هفته جوان در مساجد از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت این ایام است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت اجرای برنامه‎های نو و اثربخش در حوزه جوانان تأکید کرد و بیان کرد: برنامه‎های هفته جوان باید فراگیر باشد و رسانه‌ها نقش موثری در این زمینه بر عهده دارند.

ملکی نقش رسانه‎ها را در انعکاس اخبار و حضور پرشور جوانان در برنامه‎ها موثر دانست و ادامه داد: از رسانه‌ها انتظار داریم همچون گذشته همکاری خوبی با این اداره در ایام هفته جوان داشته باشند چرا که این هفته فرصت بسیار مناسبی برای پرداختن به خواسته‌ها و نیازهای جوانان است.
– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930317000672#sthash.VgDdOYnp.dpuf

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.