شیوه برداشت سولفات سدیم از کویر میقان مورد تایید نیست

به گزارش مرکزی دیلی، امیر انصاری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آلایندگی واحد املاح معدنی در کویر میقان و تاثیرات منفی زیست محیطی این شرکت در منطقه گفت: این شرکت یک ماه برای ارائه طرح زیست محیطی خود زمان دارد و بعد از این مدت اگر طرح را ارائه کند اجازه فعالیت به آن داده نخواهد شد.

وی اضافه کرد: این شیوه برداشت سوالفات سدیم مورد تایید ما نیست و اجازه نمی دهیم با ریختن باطله ها به درون تالاب خسارات بیش از این شرکت املاح بر پیکر تالاب وارد کند.

انصاری  در بخش دیگری از سخنان خود از عدم جذب کارشناسان زیست محیطی در صنایع استان انتقاد کرد وگفت: در واحد HSE صنایع بجای آنکه کارشناس زیست محیطی فعال باشد فارغ التحصیلان رشته های اقتصادی و مالی مشغول اند.

انصاری با بیان این که بزرگترین پتانسیل علمی محیط زیست در استان مرکزی موجود است گفت: متاسفانه در بخش اشتغال بکار این پتانسیل ها حوزه محیط زیست مظلومترین حوزه کاری استان است.

محیط زیست در این واحدهای صنعتی اولویت آخر است

وی با اشاره به فعالیت ۴۰ واحد صنعتی  بزرگ و دو هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط در استان مرکزی گفت: متاسفانه محیط زیست در این واحدهای صنعتی اولویت آخر است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در ادامه مشکلات اقتصادی را علت اصلی غفلت مدیران واحدهای صنعتی از مسائل زیست محیطی عنوان کرد و گفت: علیرغم وجود ۲۹۰۰ واحد صنعتی در استان متاسفانه ما تنها سالی یک واحد سبز در کشور معرفی می کنیم این در حالیست که در استانهای دیگر سالانه ۱۵ صنعت نشان صنعت سبز را می گیرند.

انصاری ضمن ابراز امیدواری برای مشارکت با تشکلهای مردم نهاد زیست محیطی اظهارداشت: قول همراهی قاطع خود را با تشکل های مردمی و دفاع از حقوق مردم این شهر در برابر صنایع آلوده بدون توجه به دلبستگی های مدیریتی و در مقام یک دلسوز واقعی را می دهیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.