راه اندازی ایستگاه فرستنده دیجیتال شهرستان های خنداب و کمیجان

به گزارش مرکزی دیلی، فرماندار شهرستان خنداب در حاشیه این مراسم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با راه اندازی این ایستگاه امکان پخش۲۰ شبکه تلویزیونی و ۲۱ شبکه رادیویی به صورت دیجیتال درشهرهای خنداب، کمیجان، جاورسیان و میلاجرد و ۵۰ روستای این منطقه با کیفیت بالا فراهم شد.

ˈحمید غیاثیˈ گفت: این ایستگاه در سه روزگذشته خدمات صوتی و تصویری به طور آزمایشی داشته و با راه اندازی رسمی آن، شبکه تلویزیونی سیمای آفتاب استان مرکزی نیز بر روی کانالهای ۳۰ و ۳۶ و صدای آفتاب به صورت دیجیتالی بر روی باند FM ردیف ۹۴ مگا هرتز قابل دریافت است.

وی اعتبارات هزینه شده برای ایجاد و راه اندازی این ایستگاه تلویزیونی را چهار میلیارد ریال اعلام کرد.

فرماندار شهرستان خنداب اضافه کرد: با راه اندازی این ایستگاه، کیفیت دریافت سایر شبکه های تلویزیونی به صورت آنالوگ نیز در منطقه افزایش یافته است.

غیاثی همچنین در آیین بهره برداری این ایستگاه در سخنانی توضیح داد: نقش تلویزیون به عنوان رسانه ملی در زمینه تثبیت و اشاعه فرهنگ و تمدن ملت ها، پاسداری از هویت تاریخی و ملی و مقابله با تهاجم فرهنگی غرب ظریف و حساس است.

وی عنوان کرد: رسانه ملی رسالت سنگینی را در ترویج آداب و رسوم دینی، ملی، فرق و مذاهب و خرده فرهنگهای بومی بر عهده دارد و باید به صورت هدفمند از این ابزار کارآمد در پیشبرد امور توسعه بهره گرفته شود.

وی گفت: رسانه ملی با ویژگی فراگیر بودن و دسترسی آسان ، اطلاع رسانی کم هزینه با مخاطبان متعدد، جایگاه ویژه ای را در دنیای ارتباطات و در میان وسایل ارتباط جمعی به خود اختصاص داده است.

فرماندار خنداب گفت: تلویزیون در امر آسیب شناسی، پیشگیری و درمان بسیاری از بزه های اجتماعی، جلوگیری از انحطاط اخلاقی در جامعه و فروپاشی نظام خانواده، کارکرد قوی در نهاد اجتماعی را دارد.

وی گفت: این وسیله ارتباط جمعی، اجزای کارآمدی در دست حکومت ها، احزاب و گروه های سیاسی است و باید از ظرفیتهای آن در تقویت همگرایی ملی و راهبری افکار عمومی به نحو شایسته بهره گرفته شود.

فرماندار شهرستان خنداب ابرازامیدواری کرد: در سالی که فرهنگ سازی یکی از اهداف مهم آن ترسیم شده باید با هماهنگی و همکاری مسوولان استانی و شهرستانی و با بهره گیری از تخصص و دانش بومی و حمایت های مردمی، همه توان را در راستای پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، صیانت از نمادهای فرهنگی کشور و احترام به خواسته های به حق مردم به کار گرفت.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.