تهیه شیوه‌نامه مدیریت مساجد استان مرکزی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: شیوه‌نامه مدیریت مساجد استان تهیه شده و پس از ابلاغ نماینده ولی‌فقیه در استان، عملیاتی می شود.

حجت الاسلام مهدی عباسی، اول تیرماه، در نشستی با خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: این سازمان در تیرماه سال ۶۰ به فرمان امام خمینی(ره) فعالیت خود را در بخش‌های مختلف آغاز کرده است.

وی اظهار کرد: با توجه به نیازهای موجود در عرصه های مختلف، اجرای ۳۵ عنوان برنامه در سالگرد تاسیس این سازمان در سال جاری در دستور کار است و توانمندسازی فعالان فرهنگی نیز به عنوان یکی از اولویت‌های موجود، پیگیری می شود.

عباسی خروجی دوره‌های برگزار شده جهت توانمندسازی فعالان فرهنگی را مطلوب عنوان کرد و گفت: در کنار برنامه‌های فرهنگی طرح‌های قرآنی همچون شهد رمضان نیز در ماه رمضان اجرا و در قالب یک برنامه تلویزیونی از طریق شبکه استانی آفتاب پخش شد.

وی با بیان اینکه در ایام کرونا فعالیت فرهنگی مساجد، مجازی شد و اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفت، افزود: شیوه‌نامه مدیریت مساجد با همکاری سازمان اوقاف، سپاه روح‌الله استان و نمایندگی ولی‌فقیه در استان آماده شده است.

عباسی گفت: پس از ابلاغ نماینده ولی‌فقیه در استان، این شیوه‌نامه عملیاتی می شود و پس از عملیاتی شدن شیوه‌نامه نحوه فعالیت و ساز و کار بخش های مختلف مساجد، نوع نظارت نهادها و مدیریت تبیین می‌شود.

عباسی از اجرای طرح فرهنگی با محوریت کانون تحکیم بنیان خانواده با همکاری سپاه استان و نماینده آستان قدس در استان خبر داد و افزود: در راستای اجرای این طرح ۳۰ مسجد منتخب برگزاری شدند و از ظرفیت مدارس اطراف این مساجد جهت برگزاری کارگاه‌های مختلف و متنوع در زمینه تحکیم خانواده استفاده می‌شود. در این کانون‌ها طیسه دوره شیوه‌های همسرداری، شیوه‌های تربیت فرزند و مهارت‌های مدیریت فردی آموزش داده می شود.

وی در ادامه اظهار کرد: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در خانواده، دو حوزه طلاق و اعتیاد مورد توجه گرفته است و امیدواریم با کمک مبلغانی که برای این هدف تربیت شده اند، به کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از افزایش آنها کمک کنیم.

وی از آموزش عمومی و تخصصی ۲۰ بانوی مشاور در زمینه خانواده در سال گذشته خبر داد و افزود: این افراد امسال به جمع مبلغان تخصصی اضافه می‌شوند.

عباسی با بیان اینکه تاریخ شفاهی شازند در حوزه انقلاب، توسط کارگروهی در این شهرستان در حال تهیه است، بیان کرد: سلسله نشست‌های تحولات جهان اسلام نیز از اقدامات اجرایی است که با حضور حدود ۴۰۰ بانوی فعال در حوزه فرهنگ در حال برگزاری است.

وی دیگر اولویت تبلیغات اسلامی استان را، فضای مجازی عنوان کرد و گفت: قرار است محتوای معارفی و قابل استفاده برای خانواده‌ها برای این فضا تولید و فعالان این حوزه توانمند شوند. در این عرصه رویکردهای کادرسازی انقلابی و پویا، شبکه‌سازی، جریان‌سازی و گفتمان‌سازی حاکم بر فعالیت‌هاست.

وی اظهار کرد: استان مرکزی در جشنواره‌ای که با عنوان «مهرواره محله‌همدل» برگزار شد توانست با همکاری فعالان مساجد هزار و ۹۰۳ مسئله، معضل و مشکل را احصا کرده و بین ۱۰ استان برتر کشور قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات استان هویت‌سازی از مفاخر را از دیگر اقدامات سازمان تبلیغات عنوان کرد و گفت: به مناسبت فرا رسیدن سالروز تأسیس سازمان از انیمیشن کودکی کربلایی کاظم ساروقی رونمایی و خانه قرآنی این حافظ قرآن در شهر ساروق افتتاح می‌شود تا کودکان و نوجوانان با این حافظ قرآن بیشتر آشنا شوند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.