دیدار نماینده ولی فقیه استان با اهالی فرهنگ و هنر استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، آیت الله ˈقربانعلی دری نجف آبادیˈ یکشنبه در دیدار با اهالی فرهنگ و هنر استان مرکزی اظهار کرد: این وزارتخانه پرچمدار مسائل فرهنگی و از کانونهای مهم تصمیم سازی و راهبری فرنگی است و باید با مدیریت جهادی ایده های کارآمد و اصلاح ساختارهای فکری بیمار و غیراصیل را در دستور کار قرار دهند.

وی ادامه داد: سامادهی مسایل فرهنگ جامعه مهمترین دغدغه مقام معظم رهبری است، بنابراین وزارت فرهنگ و ارشاد باید با نظارت و ارائه راه حل های علمی و منطقی به این خواسته معظم له جامه عمل بپوشاند.

امام جمعه اراک در ادامه به تعامل و همکاری تمام نهادهای فرهنگی با وزارت فرهنگ و ارشاد اشاره کرد و گفت: فرهنگ موضوعی فراگیر زیرساخت سایر بخشهای جامعه است و برای تقویت، احیا و اصلاحات ای حوزه باید تمامی بخشهای متولی نظیر حوزه های علمیه، دانشگاه ها، سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری و ارشاد اسلامی تعامل و ارتباط بنیادی برقرار کند و حداکثر ظرفیتها را در رشد این بخش به کارگیرند.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه سخنان توجه به فرهنگ عفاف و حجاب را یازی جدی و اساسی در جامعه دانست و گفت: بی بند و باری های ناشی از گسترش ماهواره در منازل و سفرهای مسافرتی به خارج از کشور اشاره کرد و گفت:بی بند و باری و فرهنگهای غربی که از تبلیغات واهی دنیای مجازی و ماهواره با اهداف پلید اشاعه می یابد آسیبی در کمین سلامت فرهنگی جامعه است که ای مهم رسالت اصحاب هنر و فرهنگ را در تولید آثار فاخر کیفی با محوریت فرهنگ ایرانی و اسلامی دو چندان می کند.

وی عنوان کرد: ایران با ظرفیتهای متعدد فرهنگی و گردشگری یکی از قطبهای مهم و غنی در این بخش است و سیاستهای این بخش باید بگونه ای باشد که ترغیب مردم به سفرهای داخلی و جلوگیری از خروج از ارز برای مسافرت آن سوی مرزها رونق گیرد.

امام جمعه اراک بیان کرد: رونق سفرهای داخلی و صنعت گردشگری یکی از روشهای مهم در اشتغالزایی و تولید ثروت و بالندگی اقتصادی است که باید در سایه همت و مدیریت جهادی مدیران در سال جاری اقدامات موثری در این بخش انجام شود.

آیت الله دری نجف آبادی یادآورشد: یکی از رسالتهای مهم نهادهای فرهنگی اگاهی خانواده ها از آثار مخرب سیاستهای برنامه های ماهواره و اینترنت در گسست بیان خانواده و نزول اخلاق است که باید به شویه های نافذ و با ظرافت دنبال شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.