خطبه های نماز جمعه دیروز اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی امروز در خطبه های نماز جمعه اظهار داشت:  امروز دشمن با جنگ نرم در صدد انحراف و ابتذال جوانان است و وظیفه ما آگاه کردن این قشر از آسیب ها و توطئه های دشمنان است.

وی بر رعایت حجاب تاکید کرد و گفت: حجاب تنها برای بانوان نیست بلکه مردان به ویژه جوانان باید با الگوگیری از ائمه معصومین(ع) خود را از انجام هر گونه اشتباه و خطایی مصون کنند.

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر غنای فرهنگی ایران اسلامی گفت: ایرانیان با پیشنیه تمدن و فرهنگ اسلامی حرفهای بسیاری برای گفتن دارند و دشمن با جنگ نرم خود قصد دارند جوانان را به ابتذال کشانده و راه ایران و اسلام را برای رسیدن به اهداف سد کنند.

وی با اشاره به اینکه نظام سلطه جهانی در حال تغییر است و به زودی شرایط دیگری در جهان حاکم خواهد شد، تصریح کرد: ما که مدعی حکومت اسلامی هستیم باید برای این شرایط جدید برنامه داشته باشیم.

امام جمعه اراک ضمن تبریک فرارسیدن میلاد امام رضا(ع) گفت: حضور حضرت معصومه (س) و امام رضا(ع ) در ایران نعمتی بزرگ است و باید از کرامات و فضایل نیکوی ایشان نهایت استفاده را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دهه کرامت بهترین فرصت برای انتقال سیره این دو بزرگوار است، ادامه داد: مردم به ویژه جوانان با حضور در مجالس جشن این بزرگواران می توانند از سخنان خطبای مجرب بهرمند شوند.

نمیانده ولی فقیه در استان اظهارداشت: سراسر زندگی این امام همام برای مؤمنان درس و الگو بوده و همه باید تلاش کنیم از سیره رضوی در زندگی فردی و اجتماعی خود بیشتر بهره ببریم.

وی با اشاره به سیره سیاسی امام رضا(ع) افزود: امام رضا(ع) در زمینه مسائل سیاسی و تقابل با حکومت عباسی به گونه ای عمل کرد که هم مقبولیت مأمون را از بین برد و هم مشروعیت او را زیر سوال برد.

امام جمعه اراک بیان کرد: باید الگو ها و فرهنگ اصیل ایرانی – اسلامی درخانواده ها نهادینه شود، چراکه کاهش آسیب های اجتماعی در گرو استفاده از هنجارها و ارزش های بومی ایرانی و انطباق و تعامل مناسب با آرمان های انقلابی و ارزش های اسلامی است.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره اعزام حجاج ایران اسلامی و استان مرکزی از ۱۶ شهریور گفت: امروز حج تنها تجمع بزرگ مسلمانان است و مردم از سراسر دنیا برای این فریضه الهی در منا و عرفات گرد هم آمده و یکپارچه اعمال حج را انجام می دهند.

وی اضافه کرد: حج ابراهیم خلیل الله اولین طواف بود و بعد از آن پیامبر و ائمه اطهار با برپایی حج، آن را زنده نگه داشتند و حجاج ایرانی نیز باید در این سفر معنوی از حاشیه ها پرهیز کرده و تمام وقت خود را به عبادت و خداشناسی بپردازند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.