خیز اصولگرایان با ظرفیت تکمیل/ سودای ۵ اصلاح طلب برای ۷ کرسی مجلس

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از مهر، طی روزهای آغازین ثبت نام نمایندگی مجلس دهم در استان مرکزی ۳۴۴ نفر در سطح شش حوزه انتخابیه این استان ثبت نام کردند که پس از بررسی صلاحیت‌ها در هیات های اجرایی و هیات نظارت و همچنین با انصراف ۲۶ نفر از داوطلبی و فوت یکی از داوطلبان حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه، هم اینک ۱۷۵ نفر در گردونه انتخابات استان مرکزی قرار دارند و با آغاز تبلیغات رسمی کاندیداها از ۲۹ بهمن ماه سال جاری، در شش حوزه انتخابیه استان مشغول رقابت هستند.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان، شش حوزه انتخابیه و هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد و در حال حاضر ۱۷۵ کاندیدا بر سر این هفت کرسی نمایندگی رقابت می‌کنند که از این میان در حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب ۵۳ نفر، در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان ۳۴ نفر، در حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه ۲۸ نفر، حوزه انتخابیه شازند ۲۴ نفر، حوزه انتخابیه محلات و دلیجان ۲۰ نفر و حوزه انتخابیه خمین ۱۸ نفر برای نمایندگی مجلس داوطلب هستند.

همچنین تعداد داوطلبان نمایندگی مجلس زن در حوزه‌های انتخابیه استان شامل سه داوطلب زن در حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب، دو داوطلب زن در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان، سه زن در حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه، یک زن در حوزه انتخابیه محلات و دلیجان و دو زن در حوزه انتخابیه خمین است.

اعلام نام ۷ کاندیدای منتخب اصولگرایان در ۶ حوزه انتخابیه استان مرکزی

طی روزهای اخیر، شورای همگرایی نیروهای ارزشی و اصولگرایان استان مرکزی اسامی هفت کاندیدای نمایندگی مجلس در شش حوزه انتخابیه استان مرکزی که منتخب این شورا هستند را اعلام کرد.

سخنگوی شورای همگرایی نیروهای ارزشی و اصولگرای استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به لیست اعلام شده از سوی این شورا بیان داشت: اسامی هفت نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی برای شش حوزه انتخابیه استان مرکزی که مورد حمایت شورای همگرایی نیروهای ارزشی و اصولگرای استان هستند، از سوی این شورا اعلام شد.

رضا عزیز آبادی افزود: آقایان علی اکبر کریمی و محمد حسن آصفری در حوزه اراک، کمیجان و خنداب، مجتبی ابراهیمی در حوزه انتخابیه خمین، خانم شهلا میرگلوبیات در حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه، ولی الله بیاتی در حوزه انتخابیه فراهان، تفرش و آشتیان،  قاسم عزیزی در حوزه انتخابیه شازند و علیرضا سلیمی در حوزه انتخابیه محلات و دلیجان، کاندیداهای منتخب شورای همگرایی نیروهای ارزشی و اصولگرای استان مرکزی هستند.

سخنگوی شورای همگرایی نیروهای ارزشی و اصولگرای استان مرکزی با قدردانی از کاندیداهای اصولگرای مجلس شورای اسلامی در استان از آنان درخواست کرد با انصراف از کاندیداتوری در راستای تقویت لیست ارائه شده از سوی شورای همگرایی نیروهای ارزشی و اصولگرای استان مرکزی مساعدت کنند.

عزیزآبادی با اشاره به اینکه کاندیداهای پایبند به اصولگرایی باید همواره متحد حرکت کرده و مصالح جمعی را بر منافع فردی خود ترجیح دهند، افزود: همه باید در این مسیر تلاش کنیم که مجلس دهم مجلسی متشکل از نمایندگان ولایتمدار باشد.

سخنگوی شورای همگرایی نیروهای ارزشی و اصولگرای استان مرکزی افزود: افرادی که از سوی شورای همگرایی نیروهای ارزشی و اصولگرای استان مرکزی معرفی شده‌اند دارای سوابق کاری و تجربه، انقلابی و متعهد هستند.

اعلام نام ۵ کاندیدای منتخب اصلاح طلبان در چهار حوزه انتخابیه استان مرکزی

شورای عالی سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان نیز طی آخرین لیستی که از نامزدهای مورد حمایت خود در حوزه‌های انتخابیه استان مرکزی ارائه داده، سید مهدی مقدسی و داوود نعیمی در حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب، نبی مطلبی در حوزه انتخابیه خمین، علی ابراهیمی در حوزه انتخابیه شازند و عباس صلاحی در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان را تاکنون معرفی کرده است.

اسدالله امینی، سخنگوی شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان مرکزی از اعلام نام نامزدهای مورد حمایت اصلاح طلبان در سایر حوزه‌های انتخابیه استان مرکزی طی روزهای آتی خبر داده است.

یک میلیون و ۴۷ هزار نفر در استان مرکزی واجد شرایط رأی دادن هستند

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به جمعیت یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی اظهار داشت: در دهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان مرکزی یک میلیون و ۴۷ هزار و ۶۷۰ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند.

شکرالله حسن بیگی با اشاره به اینکه برنامه ریزی‌ برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر انتخابات هفتم اسفندماه در استان مرکزی انجام شده است، اظهار کرد: همه تجهیزات و ملزومات برای برگزاری انتخابات در استان فراهم شده و در اختیار فرمانداری‌ها قرار گرفته و دوره‌های آموزشی نیز برای آمادگی بیشتر مجریان انتخابات برگزار شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی با اشاره اینکه فعالیت‌های تبلیغاتی داوطلبان تا پایان روز پنجم اسفندماه ادامه دارد، از تمامی نامزدهای نمایندگی مجلس در استان خواست از ارائه وعده‌های بی پایه و غیرعملی، تخریب نامزدهای انتخاباتی دیگر، توهین، افترا و نشر اکاذیب خودداری کنند و اظهار داشت: مطابق قانون انتخابات این اقدامات جرم تلقی شده و با مرتکبین این اعمال براساس ضوابط برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به تعداد شعب اخذ رأی در سطح استان تصریح کرد: ۹۸۲ شعبه اخذ رأی برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان مرکزی در نظر گرفته شده که از این تعداد ۶۵۷ شعبه اخذ رأی به صورت ثابت و ۳۲۵ صندوق اخد رأی نیز سیار هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی یادآور شد: ۱۵ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی، انتظامی و امنیتی در این دوره از انتخابات در قالب ستاد انتخابات استان مرکزی فعالیت دارند.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه سال جاری به صورت همزمان در کشور برگزار می‌شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.