احداث پارکینگ طبقاتی میدان شهدا اراک توسط شهرداری

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، محمدابراهیم عباسی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عملیات اجرایی طرح پارکینگ طبقاتی میدان شهدای اراک که به دلیل عدم تعهد پیمانکار مسکوت مانده بود، طبق روال اداری با پیمانکار مربوطه فسخ قرارداد شد و هم اکنون و با همت و تلاش شهرداری و شورای اسلامی شهر اراک در حال انجام است.

وی بیان داشت: این پروژه با نام مجتمع آفتاب یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های شهرداری اراک است که بیش از چند سال از عملیات آن می‌گذرد و در حال حاضر شهرداری اراک با یک برنامه‌ریزی مدون اجرای آن را در دستور کار دارد.

شهردار کلانشهر اراک با بیان اینکه قرارداد مشارکت شهرداری و پیمانکار پروژه پارکینگ طبقاتی میدان شهدا در سال ۸۶ منعقد و متمم قراردادی دیگری در سال ۹۱ تنظیم شد که طی آن چهار طبقه پارکینگ و چهار طبقه مجتمع تجاری برای آن نظر گرفته شد، اظهار داشت: طبق این قرارداد پیمانکار متعهد شد بلافاصله پس از کسب پروانه نسبت به احداث آن اقدام کند، ولی بنا بر دلایلی از جمله به درازا کشیدن عملیات اجرایی، تغییر کاربری و همچنین برخی اهمال کاری‌های اداری از سوی پیمانکار پروژه، نهایتا پروانه ساخت این بنا در سال ۹۲ صادر شد.

عباسی خاطرنشان کرد: با صدور پروانه ساخت پروژه در سال ۹۲ پیمانکار نیز هیچگونه پیشرفت فیزیکی در این طرح اعمال نکرد که در نهایت شهرداری و شورای اسلامی تصمیم به فسخ قرارداد این پروژه با پیمانکار مربوطه کرده و سپس شهرداری خود تمامی عملیات اجرایی پروژه را در دست اقدام گرفت.

وی با بیان اینکه شهرداری خود متولی اجرای این پروژه شده است، گفت: شهرداری از زمان تحویل این پروژه تمام توان خود را به کار گرفته تا عملیات اجرایی آن را هر چه سریع‌تر صورت دهد و در این میان با جذب پیمانکاری قدر در اجرای پروژه‌های عمرانی، این پروژه را به پیمانکار واگذار می‌کند.

شهردار کلانشهر اراک با بیان اینکه پروژه با زیر بنا ۲۵ هزار مترمربع و با مساحت سه هزار متر در دست ساخت است، گفت: شهرداری اراک به منظور تامین اوقات فراغت و رفاه حال شهروندان اراکی، از چهار طبقه منفی در نظر گرفته شده یک طبقه را به عنوان مجموعه فرهنگی سرپوشیده در نظر گرفته و ۳ طبقه دیگر نیز با کاربری پارکینگ طبقاتی طراحی شده است.

به گفته عباسی؛ چهار طبقه مثبت این پروژه نیز بر اساس طرح جامع میدان شهدا به عنوان مجتمع تجاری در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: امید است با تلاش و همتی مضاعف این پروژه که سالیان سال بلاتکلیف مانده بود در آینده‌ای نزدیک برای استفاده شهروندان به بهره‌برداری برسد.

شهردار کلانشهر اراک در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه طرح ترافیک اراک به خوبی جواب داد، افزود: در راستای اجرای طرح جمع‌آوری ایستگاه‌های اتوبوس از هسته مرکزی شهر و انتقال آنها به پایانه‌ها که از ابتدای سال شروع شده، شاهد بهبود منظر و سیمای شهری، کاهش آلودگی و بهبود هوای شهر، کاهش ترافیک شهری و کاهش زمان سفر شهروندان هستیم

عباسی اظهار داشت: قبل از اجرای این طرح بهترین خیابان‌های اراک به ترمینال اتوبوسرانی و پارکینگ تبدیل شده و دود اتوبوس‌ها همواره نفس مردم را به شماره انداخته و سبب آلودگی مرکز شهر شده بود هیچ شکلی از خیابان شهری نداشتند که با اجرای این طرح با توجه به تک هسته‌ای بودن شهر منظر خیابان‌های هسته مرکزی شهر مطلوب شده است و می‌توان گفت علاوه بر ویژگی‌های ذکر شده این طرح سبب روان شدن ترافیک نیز شده است.

وی در پایان اجرای این طرح را به مانند جراحی ترافیکی شهر اراک دانست و خاطر نشان کرد: این طرح از محاسن و معایبی برخوردار است که محاسن آن بسیار بیشتر است ضمن آنکه همکاران تلاشگر ما تمام توان فنی خود را برای بر طرف کردن معایب جزیی، رفع اشکالات، بهبود طرح و افزایش کیفیت اجرای طرح به کار گرفته‌اند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.