رجایی:۵۰۰ میلیارد تومان به حساب صندوق بیمه کشاورزی تزریق می شود

به گزارش مرکزی دیلی، عباس رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: حدود خساراتی که امسال و سال گذشته بارش برف به بخش کشاورزی کشور وارد کرده، هنوز برآورد دقیق نشده، ولی پیش‌بینی ما این است که بالای دو هزار میلیارد تومان حداقل خسارتی است که به کشاورزی کشور وارد شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه تاکنون ریالی به این بحث اختصاص نیافته و همچنان کشاورزان، دامداران و گلخانه‌‌داران منتظر هستند که چه تصمیمی گرفته می‌شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت یک مصوبه‌‌ای مطرح کرده است تحت عنوان اینکه برف جزو خسارات صندوق بیمه محسوب شود، این طرح خوبی است، ولی نتیجه‌ای برای کشاورزان نداشته و ریالی در این بحث پرداخت نشده است.

رجایی ادامه داد: تعدادی از نمایندگان طرحی را تهیه کرده‌اند که روز چهارشنبه به صورت دو فوریتی مطرح می‌شود و اگر این طرح مصوب شود، از محل منابع خسارت‌های کشور و مدیریت بحران به منظور جبران بخشی از خسارت‌های سرمازدگی حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر به حساب صندوق بیمه کشاورزی اختصاص داده خواهد شد.

وی گفت: در صورت تصویب این طرح توسط مجلس شورای اسلامی و تایید آن در شورای نگهبان ان‌شاءالله فرجی در مباحث مربوط به سرما‌زدگی کشاورزان خواهد شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.