تأسی از شخصیت حضرت فاطمه(س)؛ محور اصلی برنامه‌های گرامیداشت هفته زن

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، زهرا فرجی، مشاور امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی، ۲۴ اسفند در مراسم گرامیداشت روز زن و مقام مادر در سالن جلسات استانداری مرکزی، گفت: برنامه‌های گرامیداشت هفته زن و بزرگداشت روز مادر با محوریت توجه به نقش محوری و اساسی زن در خانواده به‌عنوان مادر، نقش اجتماعی او در عرصه اجتماعی و حضور مؤثر و سازنده  زن در اجتماع در سال ۹۳ با جدیت تمام برگزار خواهد شد.

وی، تأسی از شخصیت حضرت زهرا(س) را محوریت اصلی ویژه‌برنامه‌ها گرامیداشت هفته زن عنوان کرد و افزود: ستادهایی جهت برگزاری مراسم هفته زن تشکیل و تمامی برنامه‌های این ایام با الگوگیری از آن حضرت اجرایی می‌شوند.

فرجی تأکید کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان موظف هستند تا پایان سال‌ جاری برنامه و فعالیت‌های پیشنهادی خود را به‌مناسبت هفته زن جهت اجرا به دفتر امور بانوان اعلام کنند.

مشاور امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی در ادامه، برپایی نمایشگاه توانمندی زنان در حوزه کسب و کار را از جمله برنامه‌های اجرایی این هفته عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه همزمان با ولادت حضرت فاطمه(س) با بیش از ۱۰۰ غرفه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اراک با مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی استان دایر خواهد شد.

وی اضافه کرد: مراسم تجلیل از همسران مدیران دستگاه‌های اجرایی، اجرای دوره‌های آموزشی برای اقشار مختلف زنان، برگزاری نشست‌های تخصصی زن و توسعه، برگزاری جشنواره زنان موفق، برگزاری سمینار نقش زنان در اقتصاد مقاومتی، کارگاه‌های آموزشی  تخصصی ویژه زوج‌های جوان با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی، دیدار با زنان توانمند استان در حوزه‌های مختلف، مسابقات قرآن، مسابقات فرهنگی و ورزشی ویژه زنان شاغل و … از جمله برنامه‌های پیشنهادی هفته زن در استان خواهند بود.

رجی ادامه داد: اجرای دوره‌های آموزشی برای اقشار مختلف زنان با توجه به نیازهای روز جامعه یکی از فعالیت‌های جدی حوزه امور بانوان استان درسال آینده خواهد بود که همزمان با هفته زن اجرایی خواهد شد.

مشاور امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی، اظهار کرد: بخشی از فعالیت‌های حوزه زنان در دفتر امور بانوان و خانواده و در تعدادی از دستگاه‌های اجرایی استان طی سال آینده با رویکرد سیاست‌های دولت جدید با محوریت اعتدال عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: همچنین با همکاری سازمان تبلیغات برنامه‌های مطلوبی با هدف ارتقاء سطح علمی زنان عضو تشکل‌های مذهبی پیش‌بینی و اجرایی خواهند شد.

فرجی اعلام کرد: به‌منظور ارتقاء وضعیت فرهنگی جامعه به ویژه نسل جوان طرح‌های مشترکی با حوزه علمیه استان طرح‌ریزی شده و تلاش می‌شود تا با ورود و حضور مؤثر این قشر به عنوان سرمایه‌های جامعه در جهت ارتقاء دانش دینی و اعتقادی بانوان استان گام‌های ارزنده‌ای برداشت.

مشاور امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی در پایان از برگزاری نشست‌های تخصصی و ‌آموزشی ویژه بانوان شاغل در بخش دولتی و فعالان حوزه زنان در بخش غیردولتی در سال آینده خبر داد و گفت: این نشست‌ها با محوریت تحلیل مسائل سیاسی و اجتماعی روز در جهت آگاهی‌سازی و ارتقاء دانش و بینش عمومی بانوان به عنوان ضرورت جامعه برگزار خواهد شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.