هشدار مرکزاورژانس استان مرکزی نسبت به مخاطرات چهارشنبه آخر سال

به گزارش مرکزی دیلی، دکترˈقنبر فراهانی ˈ روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: علاوه بر بالا بودن احتمال بروز آسیب در پی انفجار مواد محترقه، آلودگی صوتی ناشی ار آن نیز باعث آزار بیماران در منزل و مراکز درمانی می شود.

وی اضافه کرد: مردم در صورت مواجهه با مصدومان سوختگی باید ضمن خارج کردن لباس، انگشتر و کمربند بیمار، آن قسمت از لباس را که به بدن مصدوم چسبیده به هیچ وجه جدا نکنند.

دکتر فراهانی ادامه داد: در محل سوختگی از هیچ گونه ماده ای همچون خمیردندان و پماد استفاده نشود و بلافاصله حادثه به اورژانس ۱۱۵ اطلاع داده شود.

وی توصیه کرد: در صورت  تپش قلب یا وزوز گوش یا کاهش شنوایی به دنبال مواجهه با صدای نا بهنجار انفجار شدید، حتما فرد باید به پزشک متخصص مراجعه کنند.

وی بیان کرد: شهروندان در صورت وارد شدن صدمه به چشمانشان باید از دستکاری چشم ها و پلک ها خودداری کنند و چشم مصدوم باید با پاچه طوری پوشانده شود که فشاری به آن وارد نشده و بلافاصله به پزشک متخصص مراجعه شود.

دکتر فراهانی افزود: تماشاچیان در روزهای آخر سال به خصوص در چهارشنبه پایانی بیشتر در معرض خطر و ترکش مواد محترقه هستند بنابراین حفظ فاصله در این موارد ضروری است و نباید هیچ گاه مواد محترقه به سمت افراد دیگر پرتاب شوند.

رئیس اورژانس استان مرکزی ادامه داد: خودداری از پرتاب فشفشه، موشک و سایر مواد آتش زا روی شاخه درختان، پشت بام و بالکن منازل و نگهداری این مواد در جیب ، کیف و یا کمد منزل خطر آفرین است.

وی افزود: آتش بازی کودکان یکی از مهمترین موارد خطر سنت چهارشنبه سوری است و والدین باید مراقبت بیشتری دررفت و آمد، بازی و سرگرمی های فرزندان خود داشته باشند و لوازم شخصی آنان را کنترل کنند.

دکتر فراهانی تصریح کرد: در چهارشنبه آخرسال گروه سنی نوجوان و جوان بیشترین آسیب را می بینند و با مراقبتهای بیشتر از فرزندان به خصوص در این روزها می توان از آسیب هایی همچون ، سوختگی ناشی از انفجار و آتش حجیم، اصابت ترکش و رسیدن نورهای خیره کننده به چشم، قطع عضو و معلولیت،آتش سوزی و انفجار در مناطق مسکونی جلوگیری به عمل آورد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.