تولد دولت تدبیر و امید پس از ۹ ماه انتظار

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، استان مرکزی جزو اولین استان هایی بود که استاندار آن از سوی دولت تدبیر و امید تغییر کرد تا مردم رویکرد جدیدی را در امور اجرایی خود تجریه کنند.

محمدحسین مقیمی استانداری سن و سال دار است که در دهه ۶۰ زندگی خود، تجریه استانداری را بار دیگر همچون دوران جوانی تجریه می کند. مردی که گام های خویش را آهسته برمی دارد و آدمهایی را برای پست ها انتخاب می کند که گرچه ممکن است با حداکثر گرایش سیاسی باشند اما پرسروصدا نیستند.

عصری که به تغییر دو فرمانداری منجر شد

روز گذشته روزی بود که پس از ماهها دو فرماندار تغییر کردند. در دو شهر فراهان و کمیجان، دو شهری که جوانترین شهرهای استان محسوب می شود. در فراهان سعید فائض پور به جای مجید مومنی و در کمیجان غلامرضا میوه به جای احمد زیدوند بر صندلی فرمانداری نشستند.

استان دارای ۱۲ شهرستان و فرمانداری است که ۱۰ فرمانداری همچنان از دولت قبلی مشغول کارند.

استاندار مرکزی مدتی پیش در نشستی که با گروهی از اصلاح طلبان استان داشت با تاکید بر لزوم توجه کافی در زمینه تغییرات گفت: هنر مدیریت در استفاده از افراد شایسته است.

در حالی که برخی سایت ها استفاده نکردن از مدیران با گرایش فکری هشت سال گذشته را منتفی دانسته اما محمدحسین مقیمی همچنین استفاده از مدیران شایسته کنونی را نیز رد نکرده و اساس انتصاب ها را خدمت دانسته است.

انتصاب اولین زن در سمت مدیرکلی بودجه استان

در میان تغییرات استان که در روزهای اخیر روند پرشتاب تری به خود گرفته، انتصاب رقیه یادگاری به عنوان مدیرکل بودجه استان خوش بینی خاصی به جامعه بخشید.

در حالیکه باور عمومی بر پرخرجی زنان است، انتصاب زنی به عنوان مدیر کل بودجه استان نشان از توجه به شایستگی افراد در سمت هاست که البته امید می رود در دولت امید ادامه یابد.

یادگاری از نیروهای باسابقه برنامه و بودجه استان بود که با ادغام سازمان مدیریت و برنامه ریزی به استانداری عزیمت کرد و پس از سالها فعالیت در کنار مدیر خویش اکنون به سمت مدیر کلی بودجه استان در استانداری انتخاب می شود.

از معاون سیاسی و امنیتی استان تا مدیر کل بودجه استانداری

مدیران دستگاههای استان کمترین تغییر را داشتند و تاامروز ۹۰ درصد آنان انتصاب شده دولت قبلی هستند.

گرچه زمزمه هایی از تغییرات در میان آنان نیز به گوش می رسد اما هنوز خبری نیست. اما در میان معاونان استانداری مرکزی، دو تغییر اساسی رخ داد معاون سیاسی و امنیتی و معاون عمرانی. معاون برنامه ریزی استان تغییر نکرد اما گفته می شود وی در آستانه بازنشستگی است.

اصلی مهمتر از تغییر

اما در میان هیاهوی تغییرات آنچه مهم است خدمت است که با هر دیدگاه و شرایطی نباید فراموش شود. حل قصه مشکلات و چالش های استان به مردان عمل نیاز دارد، مدیرانی فارغ از گرایش های سیاسی که در وهله اول خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند خدمت به کسانی که با رای خود موجبات رقم زدن خدمت آنها را فراهم کردند. حال نوبت مدیران دولت یازدهم است که حماسه دیگر را رقم بزنند.

بیکاری، آلودگی هوا، توسعه نامتوازن و لزوم توجه به فرهنگ و بافت اجتماعی استان چالش هایی است که هر کس با هر دیدگاهی به سر کار می آید باید به آنها توجه کند. بیکاری که  منجر به کاهش ازدواج، کاهش میزان زاد و ولد و پیری جمعیت شده است. کاهش زاد و ولدی که این روزها دغدغه رهبر انقلاب شده است.

……………………..

شکوفه راستین

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.