اولویت‌های کشاورزی ۹۳ استان مرکزی از قول رئیس سازمان

به گزارش مرکزی دیلی، عباس مظفری در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، توسعه سیستم‌های آبیاری نوین در بخش کشاورزی را  یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی در سال آتی عنوان کرد و افزود: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و ایجاد مجتمع‌های گلخانه‌ای در قالب شهرک‌های کشاورزی از اولویت‌های کاری این سازمان است.

 

وی با بیان اینکه کشت گلخانه‌ای هم از جهت مصرف آب و هم از جهت افزایش تولید یک کشت متراکم است، افزود: از طریق کشت‌های گلخانه‌ای، بهره‌وری در آب و تولید را خواهیم داشت.

 

مظفری طرح خودکفایی گندم را در جهت افزایش بهره‌وری و عملکرد در واحد سطح از دیگر اولویت‌های سازمان برشمرد و گفت: سعی داریم با بهره‌وری و افزایش عملکرد در واحد سطح تولید را به حد قابل قبول برسانیم.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار کرد: مبارزه با آفات و بیماری‌ها هر ساله جزو اولویت‌های سازمان محسوب می‌شود و در سال آتی نیز از برنامه‌های اولویت‌دار در راستای تولید محصولات سالم و ارگانیک در بخش محصولات باغی، زراعی و دامی است.

 

وی ضمن اشاره به ایجاد ظرفیت در صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی در سال آتی، عنوان کرد: توسعه مکانیزاسیون از اولویت‌های دیگر سازمان است به طوری که در سه ماهه اخیر از طریق اعطای وام به استان بیش از ۴۰۰ دستگاه تراکتور نیمه‌سنگین، سبک، ادوات کشاورزی و غیره به ناوگان ماشین‌آلات کشاورزی استان اضافه شد.

 

 این مقام مسئول افزود: به دنبال این هستیم که با اخذ خط اعتباری که از وزارتخانه ابلاغ می‌شود اولویت خاصی در این زمینه قائل شویم زیرا ماشین‌آلات کشاورزی می‌تواند در بهره‌وری و افزایش تولید نقش داشته باشد.

 

مظفری خاطرنشان کرد: اعتبارات سال آتی در هر بخش مشخص شده است و رویکرد دولت و مجلس با این اولویت‌ها شکل گرفته اما، هنوز توزیع استانی صورت نگرفته است.

 

 مظفری خاطرنشان ساخت: افزایش راندمان آبیاری نیازمند همکاری و مشارکت کشاورزان است و امیدواریم با همکاری تنگاتنگ و تعامل دو سویه به مرور این اقدامات را انجام دهیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.