برگزاری نمایشگاه عکس پنجاهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان

به گزارش مرکزی دیلی، علیرضا کریمی صارمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، افزود: این نمایشگاه عکس، نشانگر تلاش همه‌جانبه عکاسان در شهرستان‌ها و استان‌های مختلف است اما، ایده‌آل مدیریت بخش عکس انجمن سینمای جوان نیست.

وی اظهار کرد: مدیریت عکس انجمن سینمای جوانان ایران که به زودی تحت عنوان آژانس عکس ایران مطرح خواهد شد برنامه‌های خاصی را با رویکرد ایجاد تفکر نوین در عکاسان جوانی که تشنه یادگیری هستند و علاقه‌مندند که در زبان عکاسی به بیان قدرتمندی برسند برای جشنواره‌های منطقه‌ای در کشور طراحی کرده است.

صارمی گفت: در رویکرد جدید انجمن تلاش می‌شود تا هنرجویان و عکاسان، عکس‌هایی قوی‌تر و با نگاهی متفاوت‌تر از پیرامون خود تولید کنند و به مجموعه عکس‌هایی دست پیدا کنند که حرف‌های بسیار خوبی برای گفتن داشته باشد.

مدیر آژانس عکس ایران ادامه داد: در نگاه جدید مدیریتی، تک عکس، جایگاه خود را خواهد داشت اما، به نوعی معتقد هستیم که برای ارتباط تنگاتنگ با ذهن و اندیشه یک هنرمند نیاز به دیدن مجموعه عکس‌های او داریم.

وی بیان کرد: وقتی که نگاه عکاس در قالب یک مجموعه انتخاب و روی دیوار گالری جشنواره می‌رود می‌توان به تفکر عکاس پی برد، بنابراین تولید مجموعه عکس به عکاس کمک می‌کند تا بیشتر مطالعه، تحقیق و پژوهش کند.

صارمی سوق دادن هنرجویان و هنرمندان عکاس به سمت تولید مجموعه عکس را مصداق آشتی جوانان با مطالعه، آشتی با ادبیات معاصر و ادبیات کهن ایران دانسته و گفت: در این مسیر جوانان با فرهنگ و ویژگی‌های فرهنگی ایران آشنا خواهند شد.

مدیر آژانس عکس ایران تصریح کرد: اندیشمندانی باید تربیت کنیم که آینده فرهنگ و هنر ایران را رقم بزنند و این یکی از اهداف مدیریت بخش عکس انجمن سینمای جوانان ایران است.

وی در ادامه گفت: تلاش می‌کنیم با برگزاری نشست‌های تخصصی که طبیعتا مضامین متفاوت‌تری خواهد داشت نسبت به آنچه که در دوره‌های قبل برگزار شده در مسیر جدیدتری گام برداریم.

صارمی با اشاره به برگزاری اولین نشست عکاسی در پنجاهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان با حضور استاد محمدمهدی رحیمیان با موضوع عکاسی مستند اجتماعی در محیط کارخانه، همراه با نمایش عکس‌هایی از عکاسان بزرگ جهان، افزود: این نشست عکاسی پنجره‌ای نو را در ذهن تمامی عکاسان شرکت‌کننده در این جشنواره ایجاد کرد با این هدف که با یک نگاه جدید به پیرامون خود بنگرند و شاهد مجموعه عکس‌هایی فوق‌العاده از سوی هنرجویان و عکاسان در سال‌های آتی برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای سینمای جوان باشیم.

مدیر آژانس عکس ایران این تغییر رویکرد در انجمن سینمای جوانان ایران را بسیار مبارک دانسته و گفت: به زودی برنامه‌هایمان را در استان‌های مختلف اعلام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه زمان آن رسیده که یک بازنگری کلی در نوع تفکر سینمای جوانان ایران صورت بگیرد، تصریح کرد: البته در آستانه این تغییر رویکرد هستیم و فکر می‌کنم همگی باید به قوام‌یافتگی این تفکر همت گماریم و کمک کنیم این تغییر رویکرد شکل اجرایی بسیار خوبی بگیرد.

صارمی دعوت از عکاسان معروف هشت سال دفاع مقدس برای حضور در جشنواره‌های منطقه ای را یکی از رویکردهای اساسی مدیریت این بخش عنوان کرد و گفت: در این جشنواره نیز مجموعه عکس‌های علی فریدونی عکاس پیشکسوت عرصه دفاع مقدس به نمایش در خواهد آمد که آثار وی با حضور اساتید عکاسی مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت.

مدیر آژانس عکس ایران تأکید کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی پیرامون عکاسان تأثیرگذار در جهان معاصر و عکاسان هشت سال دفاع مقدس در جشنواره‌های منطقه‌ای از برنامه‌های نگاه جدید مدیریتی است، به طوری که با این حرکت مردم کشورمان هم با نوع نگرش این عکاسان آشنا خواهند شد.

وی با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته به عکاسان عرصه دفاع مقدس ادای دین نشده، عنوان کرد: این وظیفه ماست که در این راستا برنامه‌ریزی و جامعه امروز را با عکاسانی که در زمان جنگ تحمیلی عکس‌های تأثیرگذاری تهیه کرده‌اند، آشنا کنیم.

صارمی در پایان گفت: این عکاسان را می‌توان با بزرگان عکاسی جنگ، در قرن بیستم مقایسه کرد و به نوعی به جامعه امروز ایران بگوییم که این عکاسان نه تنها در مقایسه با عکاسان بزرگ جهان چیزی کم ندارند، بلکه شاید به جرأت بتوان گفت که حتی یک سر و گردن بالاتر از بسیاری از عکاسان هستند که بنابر تبلیغات جهانی از آنها غول‌های رسانه‌ای ساخته‌اند، اما، متاسفانه جامعه فرهنگی ما ندانسته در حوزه شناساندن این بزرگان عکاسی به مردم و فرهنگ کشور کوتاهی کرده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.