ثبت ۱۵ مرداد به عنوان روز درخت یاری در تقویم استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، یوسف یوسفی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به حفاظت از درختان به منظور داشتن شهری سرسبز و با نشاط اظهار کرد: وجود درخت در سطح شهر می تواند عاملی برای مقابله با ورود ریزگردها و آلودگی ها باشد و همچنین حفاظت از آنها با توجه به قرارداشتن  استان مرکزی در منطقه کم آب امری ضروری ومهم است.

وی افزود: روز درخت یاری طرح مشارکتی است که از مردم و دستگاه ها به منظورحفاظت از درختان دعوت به عمل می آید که این روز در تقویم استان مرکزی ثبت گردیده است.

یوسفی با اشاره به موضوع درخت یاری در کویر میقان گفت: با ایجاد این بحث در این منطقه و کمربند سبز اراک می توان اقدامی درست و بجا در جهت کاهش میزان ریزگرد و غبارها در استان مرکزی کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مرکزی تصریح کرد: با توجه به الویت  بالای منابع طبیعی نسبت به بخش کشاورزی به این منظوربرای حفاظت از بخش کشاورزی موضوع  درخت یاری باید پررنگ دیده شود.

وی افزود: اداره کل منابع طبیعی اقدامات گوناگونی در این مورد کرده است که می توان امضاء تفاهم نامه بین منابع طبیعی و بخش خصوصی، ایجاد دبیرخانه منابع طبیعی و بخش خصوصی و تشکیل باشگاه خبرنگاران منابع طبیعی را نام برد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مرکزی تصریح کرد: اراضی ملی سطح استان مرکزی دو میلیون و ۱۲۰ هزار متر مربع است که برای حفاظت از۱۰۰ هکتار از این اراضی یک نفر در استان مرکزی فعالیت می کند.

وی گفت: در سطح جهانی تعداد آن برای هر ۱۰ هکتار یک نفر است که مسئولان باید برای رسیدن به این آمار همه تلاش خود را داشته و تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.