لزوم تشدید نظارت بر واحدهای صنفی اراک

به گزارش مرکزی دیلی، علی یونسی‌پور در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم در اراک، با اشاره به اینکه روزانه ۱۲ اکیپ ۲ نفره از ۲۴۰ واحد صنفی در سطح شهرستان اراک بازرسی می‌کنند اظهار کرد: این بازرسی‌ها در طرح نوروزی ۹۳ از اوایل اسفند‌ماه به صورت ویژه و تمام وقت به منظور کنترل بر وضعیت بازار، ایجاد زمینه مناسب برای تامین مایحتاج مردم و جلوگیری از تخلفات و رسیدگی به شکایات و گزارش‌های مردمی افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: نظارت بر امور همواره باید در دستور کار باشد چرا که فساد، کوتاهی و قصور در طول زمان رخ می‌دهد و باید با نظارت محتوایی و کیفی، از تکرار تخلف جلوگیری کرد.

مسئول بازرسی و نظارت اصناف اراک تصریح کرد: به صورت سالانه از ابتدا تا پایان سال  بیش از ۸۰۰۰ واحد صنفی شهرستان اراک بازرسی به عمل می‌آید.

یونسی پور با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی بازرسان گفت: در راستای بالا بردن سطح کاری و بهبود عملکرد بازرسان از ابتدای امسال، ۵ کلاس آموزشی در واحد بازرسی و نظارت اصناف اراک برگزار شده است.

وی افزود: واحد بازرسی و نظارت اصناف شهرستان اراک در نمایشگاه‌هایی چون نمایشگاه طرح ضیافت، نمایشگاه مهرماه و بازگشایی مدارس و نمایشگاه بهاره اکیپ‌های خود را برای برخورد با متخلفان و رسیدگی به شکایات مردمی در محل برگزاری نمایشگاه‌ها مستقر کرده است.

مسئول بازرسی و نظارت اصناف اراک تصریح کرد: هدف ما خدمت به خلق بوده و تنظیم بازار یکی از این موارد بوده که در جهت تامین نیازمندی های مردم است.

یونسی فرد با تاکید بر اینکه نظارت بر توزیع سبد کالا و نظارت بر توزیع میوه یارانه‌ای شب عید بر عهده واحد بازرسی و نظارت اصناف شهرستان اراک است، گفت: عدم درج قیمت، کم‌فروشی، گران‌فروشی و عدم ارائه فاکتور فروش به مشتری از جمله تخلفات صنفی است که در صورت مشاهده با متخلفان طبق قانون نظام صنفی برخورد و به مراجع ذیصلاح معرفی می‌شوند.

وی افزود: تمامی واحدهای صنفی براساس ماده ۱۵ قانون نظام صنفی موظف به نصب اتیکت مورد تایید اتحادیه مورد نظر هستند که در آن نام کالا، قیمت کالا و تلفن رسیدگی به شکایات مردمی قید شده باشد و اتیکت مورد نظر باید در محلی نصب شود که برای همگان قابل رویت باشد.

مسئول بازرسی و نظارت اصناف اراک تصریح کرد: تمامی واحدهای صنفی موظف هستند نسبت به صدور فاکتور فروش کالا اقدام کنند و هر فرد صنفی مطابق ماده ۱۵ قانون نظام صنفی در مقابل دریافت بها، اجرت یا دستمزد باید صورت حسابی شامل نام و نشانی واحد صنفی، تاریخ، مبلغ دریافتی و نوع و مشخصات کالاهای فروخته شده یا خدمات انجام شده را به مشتری تسلیم دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.