نشست فرماندار اراک با مسوولان سازمانهای مردم

به گزارش مرکزی ، ˈ مسلم پور قاسمیانˈ روز یکشنبه در نشستی با مسوولان سازمانهای مردم نهاد افزود: تشکل های غیردولتی سهم به سزایی در جذب مشارکت های مردمی در عرصه های مختلف اجتماعی و فرهنگی دارند.

وی ادامه داد: شتاب توسعه در دنیای امروز بدون حضور و مشارکت بخش غیر دولتی محقق نخواهد شد و بسیاری از اهداف و طرحهای دولتها با مدد از ظرفیتهای سازمانهای مردم نهاد اجرا می شود.

فرماندار اراک بیان کرد: پشتوانه مردمی اساس بقای سمن های اجتماعی است که در این راستا لازم است تا دستگاهها و نهادهای دولتی با حمایتهای خود زمینه جلب مشارکت بیشتر شهروندان را در فعالیتهای مختلف جامعه مهیا کنند.

او اضافه کرد: مردم با حضور در بدنه اجتماع و مشارکت در فعالیتهای داوطلبانه احساس امنیت و آرامش می کنند و این سرمایه ارزشمندی برای نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.

وی گفت: سازمانهای مردم نهاد و دولت نسبت به یکدیگر حقوق و تکالیفی دارند که مهترین تکلیف سمن های اجتماعی قانونمندی و رعایت حقوق شهروندان در حوزه های مختلف است.

فرماندار اراک استقلال و خلاقیت را از شاخص های مهم یک سازمان مردم نهاد موفق دانست و گفت: تشکل های غیر دولتی با حفظ استقلال خود و حمایت بخش دولتی می توانند در کاهش بسیاری از مشکلات جامعه پیشگام باشند.

در پایان این نشست نیز نمایندگان تعدادی از تشکل های غیر دولتی استان مرکزی به طرح دیدگاهها و نظرات خود پرداختند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.