طرح‌های قرآنی پاسخگوی تربیت میلیونی حافظ قرآن نیست

به گزارش مرکزی دیلی ، حسین محمدی، مدیر عامل اتحادیه مراکز قرآنی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه مرکزی، گفت: مهم‌‌ترین هدف مقام معظم رهبری از بیان تربیت ۱۰ میلیونی حافظان قرآن کریم، عمل به دستورات کلام وحی در کنار حفظ آن است که گام نهادن در راه حفظ قرآن اولین گام دستیابی به اهداف رهبری و عمق معانی کلام نورانی قرآن است.

وی بیان کرد: آموزش ‌و پرورش در راستای تحقق تربیت ۱۰ میلیونی حافظان قرآن نقش مهمی بر عهده خواهد داشت؛ چراکه دوران کودکی طلایی‌ترین دوران زندگی هر فردی است و شخصیت افراد نیز در این دوران شکل گرفته و رقم خواهد خورد؛ لذا نهادهای آموزشی می‌توانند با تعلیم اندیشه‌های دینی و قرآنی زمینه گرایش افراد را به سمت مبانی قرآنی ایجاد کنند.

محمدی در ادامه نقش مساجد و اماکن مذهبی را در راستای تحقق این مهم بسیار مهم و اساسی عنوان کرد و افزود: مساجد به‌واسطه فضای معنوی و حضور عموم مردم می‌توانند علاوه بر پرداختن به مسائل و مباحث روزانه خود در حیطه تربیت حافظان قرآنی نیز گام‌های رو به رشدی برداشته و زمینه انس بیشتر جوانان را به این مهم افزایش دهند؛ لذا فعال کردن مساجد مهم‌ترین گام تحقق تربیت میلیونی حافظان قرآن است که متأسفانه چندان به این مقوله اهمیت داده نشده و مساجد در این حیطه نقش کمرنگی بر عهده دارند.

مدیر عامل اتحادیه مراکز قرآنی استان مرکزی اظهار کرد: در شرایط کنونی مساجد مظلوم و مهجور واقع شده‌اند و صرف محدود کردن این اماکن به برگزاری برنامه‌های روتین روزانه کافی نیست؛ لازم است تا این اماکن را بیش از پیش فعال کرده و به سمت اهداف والای قرآن و دین سوق دهیم تا خروجی‌های مطلوب نیز حاصل شود.

وی ادامه داد: منویات مقام معظم رهبری و تربیت ۱۰ میلیونی حافظان قرآن کریم فقط با شعار دادن محقق نخواهد شد؛ باید زیرساختی و اصولی وارد عمل شد تا نتیجه و بازده مطلوبی در پی داشته باشد.

محمدی اظهار کرد: قطعاً طرح‌ها و برنامه‌های فعلی قرآنی کریم پاسخگوی تربیت ۱۰ میلیونی حافظان قرآن نخواهد بود و لازم است تا در جهت جذب افراد به این سو تلاش بیشتری صورت گیرد که در این میان مؤسسات قرآنی نقش مهمی می‌توانند داشته باشند.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: حفظ قرآن و تربیت میلیونی حافظان قرآن تنها به زمان خاص محدود نخواهد شد و نیازمند کار مستمر و مداوم بوده و همه اقشار جامعه در جهت تحقق منویات رهبری و رسیدن به سرمنزل مقصود مسئول هستند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.