میرگلو بیات: رسانه ها با آگاه‌سازی زمینه مشارکت عمومی در درختکاری را فراهم کنند

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری موج از ساوه، شهلا میرگلو بیات درجمع خبرنگاران، با اشاره به ۱۵اسفند و روز درختکاری اظهار کرد: هم زمان با ۱۵ اسفندماه روز درختکاری و هفته ی گرامیداشت منابع طبیعی ۵۷۸ نهال به یاد شهدا در میدان امام حسین(ع) شهر ساوه غرس می شود.
وی افزود: درخت یکی از زیباترین مظاهر خلقت و جلوه ای از تجلیات آفریدگار عالم است و ۵۷۸ نهال به یاد شهدا در ساوه غرس شد.
نماینده ی مردم ساوه در مجلس تصریح کرد: درخت نماد آبادانی و شاخص سبزی و خرمی و مظهر زندگی و سبب تلطیف هوا و سبب آسایش و رفاه مردم و صفا و پاکی طبیعت است.
میرگلوبیات با اشاره به اهمیت و مفیدی بودن درختان گفت: درختان نبض زمین هستند و مایه ی حیات انسان و حیوان و حتی بعضی از گیاهان، زیرا درختان با جذب گازهای سمی از جمله دی اکسید کربن و تولید اکسیژن که یکی از اساسی ترین نیازهای حیات انسان و حیوان است، سبب دوام حیات انسان و سلامت چرخه ی طبیعت می شوند.
وی افزود: شهر ساوه به سبب داشتن ظرفیت صنعتی و مهاجرپذیری نیازمند اجرای برنامه های مناسب زیست محیطی از سوی مسوولان است و در صورت کم توجهی در آینده به مشکل کلان شهرها دچار می شود.
نماینده ی مردم ساوه در مجلس تصریح کرد: ساوه با کمبود منابع آب مواجه است به طوری که هم اکنون سد ساوه به سبب خشکسالی های متوالی و مصرف بی رویه و بدون برنامه ریزی آب در گذشته در شرایط مناسبی قرار ندارد.
میرگلوبیات با اشاره به مصرف بهینه آب گفت: باید در توسعه ی فضای سبز و محیط زیست به مصرف بهینه آب توجه شود و بتوان با کمترین میزان مصرف آب بیشترین فضای سبز در محیط شهری را ایجاد کرد.
وی افزود: درخت آیت بی بدیل خداشناسی و نشانه بی‌نظیر قدرت پروردگار است و سوره‌ای است سرشار از آیات توحید و یکتاپرستی که در کتاب طبیعت به صورت های مختلف واشکال متفاوت دیده می‌شود.
نماینده مردم ساوه در مجلس تصریح کرد: درخت از نعمت‌های گران بهای خدا در زمین است و به سبب نقش حیاتی که در زندگی تمامی موجودات زنده به ویژه انسان دارد، در اسلام مورد توجه خاص قرار گرفته است.
میرگلو بیات با اشاره به اهمیت درخت در اسلام گفت: در دین خدا در کنار تاکید بر کاشت درخت در دنیا، بر این نکته ی ظریف نیز سفارش بسیار شده است که درختان بهشت هم باید در این دنیا کاشته شود.
وی افزود: مصرف بهینه ی منابع آبی نیازمند فرهنگ سازی مناسب است و مسوولان باید این مهم را از طریق آموزش و پروش، دانشگاه ها و رسانه ها به اقشار مختلف مردم انتقال دهند چون اگر روند کنونی ادامه یابد سال های آینده باید آب از دیگر کشورها وارد کنیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.