برگزاری همایش رابطان سازمان ها و نهادهای دولتی در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم در اراک، سرهنگ سید احمد خسروی در همایش روابطان سازمان ها و نهاد های دولتی با اشاره به اهمیت امنیت اجتماعی اظهار کرد: از آنجایی که امنیت، و به ویژه امنیت اجتماعی، ‌همچون تابع متغیر،‌ هم از جهت مشخصه‌ها و مولفه ها و از نظر کارکرد،‌ عمل می کند.

وی افزود: مشخصه‌ها و مولفه های ساختاری و کارکردی آن در ادوار گوناگون رشد اجتماعی بشر و جوامع انسانی و به تعبیر دیگر دوره های تمدنی، متفاوت است، ‌چنانچه در گذشته نیز چنین بوده است.

معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی مرکزی  تصریح کرد: به همین دلیل، نگاه جامعه دینی به امنیت، ‌با توجه به هویت متغیر آن معنا پیدا می کند و در این نوشتار از همین زاویه به آن توجه شده است.

خسروی با اشاره به جوانب مختلف امنیت جتماعی گفت: در این جهت برای امنیت اجتماعی دو ساحه بیرونی و درونی ترسیم می گردد،که در ساحه درونی، معنویت و امنیت روحی روانی همچون پایه های بنیادین امنیت اجتماعی شناخته شده است و در ساحه بیرونی مولفه و مشخصه هایی را برای تامین و تحقیق امنیت اجتماعی و مکانیزم عمل آنها معلوم کرده و مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: از جمله ساحه های امنیت اجتماعی می توان  دستگاه قضایی مستقل، امید به آینده، قانونمندی رفتار و برابری و توازن در برخورداری ها را نام برد.

معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی مرکزی  تصریح کرد: در هر یک از این دو بخش و زیر مجمو عه های آنها،‌ ایستار دین و جامعه دینی نسبت به آن بیان شده است و در پایان به این نتیجه می رسد که جامعه دینی در فقدان امنیت اجتماعی نمی تواند الگو باشد، به همین خاطر امنیت اجتماعی روانی از شمار کلیدی ترین اهداف و برایند جامعه دینی دانسته شده است.

خسروی با اشاره به اهداف برگزاری همایش گفت:از اهداف کلی این همایش می توان توسعه و ارتباط با سایر مراکز دولتی، بستر سازی برای ارتقا امنیت اجتماعی، گزارشات مختصر درباره آموزش و حذف بستر های آسیب زا را نام برد.

وی افزود: تاکنون حدود ۵۱۴۷ جلسه و ارتباط، ۴۵ نشست تخصصی، ۵۲۳ مایشگاه مشارکتی در بحث ارتقا امنیت اجتماعی برگزار شده است.

معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی مرکزی  تصریح کرد: در بحث آموزش همگانی در ۵۶۵ مسجد، ۲۶۱ پیش دبستانی، ۱۷۳ مدرسه راهنمایی، ۱۹۸ دبیرستان فنی حرفه ای، ۸۳ دانشگاه و ۷۳۲ جلسه با کارکنان دولتی برگزار شده است.

خسروی با اشاره به معنای کلان و فراگیر امنیت گفت: امنیت در معنای کلان و فراگیرش از زمان هبوط آدم در زمین و از آغازین سیرت رفتار آدمیان که صورت اجتماعی می گیرد، اهمیت و ضرورتش را بر زمین و رفتار فرزندان آدم تحمیل می کند و او را متوجه این واقعیت می سازد که نیازمندی آدمیان به امنیت به اندازه، ‌و بلکه بیشتر از، نیازشان به آب و غذاست و در طول تاریخ زندگی انسان ها این نیازمندی شدید و شدیدتر گردیده است و همچنان، باگذر ایام، فربه تر از گذشته باز خود را نشان می دهد.

وی افزود: امنیت که ما در حال حاضر داریم را مرهون خون شهیدان هستیم و در حقیقت ما امانتداران انسانهای بزرگی هستیم.

معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی مرکزی  تصریح کرد: امنیت اجتماعی یک خواسته عمومی و نیاز مهم اجتماعی است که باید با اقتدار تقویت شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.