مدیرکل ارشاد مرکزی: تغییر فرهنگ گفتاری به مکتوب نیازمند کارعلمی و جدی است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری موج از اراک، حسین شاکری درجلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان و دهمین کمیته نهضت مطالعه مفید که با حضور استاندار در محل استانداری برگزار گردید با اشاره به نقش حوزه فرهنگ و ارشاد به عنوان یک کارگزار در توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه اظهار کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی نقش مهم و ارزنده ای در بحث فرهنگ سازی در حوزه مطالعه دارد اما این بدان معنا نیست که خود به تنهایی می تواند این مسئولیت را انجام دهد بلکه باید تمامی دستگاه ها و همینطور خود مردم نیز باید با همکاری یک دیگر فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را گسترش دهند.
وی افزود: باید توجه داشت که فرهنگ عمومی جامعه هم اکنون فرهنگ مکتوب نیست و انچه که به عنوان فرهنگ غالب در سطح جامعه می بینیم فرهنگ گفتاری و شنیداری است.
شاکری تصریح کرد: باید با در نظر گیری تمامی شرایط و امکانات و انجام تحقیق و پژوهش جدی در این حوزه کاری مهم و اساسی برای تغییر فرهنگ گفتاری و حرکت به سمت فرهنگ مکتوب داشته باشیم.
وی افزود: زمانی که در مورد سرانه مطالعه صحبت می کنیم منظور مطالعه یک فرد و یک دانشجو در زمینه درسی نیست بلکه آنچه به عنوان اصلی ترین مورد در سرانه مطالعه حساب می شود زمان مطالعه غیر درسی و متفرقه افراد است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد تصریح کرد: ما با ایجاد کتابخانه های مجهز وتوجه به لزوم ایجاد کتاب و کتابخوانه و افزایش کتابخانه های سیار به ویژه در بخش های محروم و روستایی می توانیم کم کم این سرانه را در کشور بالا ببریم.
شاکری افزود: تعداد افراد محدودی هستند که به طور تخصصی در حوزه های مختلف کتاب مطالعه می کنند به ویژه در بحث مطالعه قرآن و همینطور نهج البلاغه که با فراهم کردن امکانات و شرایط بهتر می توانیم تعداد این افراد را در سطح جامعه افزایش دهیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.