چهارمین جشنواره استانی نمایش‌های کوتاه صحنه به کار خود پایان داد

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، رضا میرزایی سرپرست حوزه هنری استان مرکزی در آئین اختتامیه این جشنواره در فرهنگسرای آئینه اراک ضمن ابراز تشکر از حضور داوران این دوره از جشنواره از هنرمندانی که با اندیشه، شعور و شور خودشان تلاش کردند تا چهارمین جشنواره نمایش‌های کوتاه صحنه و نمایشنامه‌خوانی بیان برگزار شود تشکر و قدردانی کرد.

 

وی با اشاره به خدمت‌های صادقانه اساتید و همکاران مجموعه حوزه هنری استان به عنوان خادم هنرمندان در برگزاری این جشنواره عنوان کرد: پس از برگزاری چهار دوره از این جشنواره، شاهد رشد و تکامل در جمع هنرمندان بودیم و امیدواریم در سال‌های بعد شاهد آثار بهتر و ارزشمند هنرمندان باشیم.

 

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم خلیل‌الله خسرو بیگی دبیر چهارمین جشنواره استانی نمایش‌های کوتاه صحنه و نمایشنامه‌خوانی بیان به ارائه گزارش این دوره از جشنواره پرداخت و گفت: حوزه هنری با مدل‌های انقلابی و پیشتاز در عرصه هنر متعهد و ابلاغ مضامین دینی و اسلامی امید آن دارد تا با برگزاری جشنواره نمایش‌های کوتاه صحنه و نمایشنامه‌خوانی بیان پایه‌گذار حرکتی نوین در عرصه تئاتر متعهد و اخلاق‌گرا باشد و بتواند با ایجاد بستری مساعد برای الگوسازی صحیح در این عرصه زمینه تولیدات فاخر را فراهم سازد.

 

وی افزود: واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری با درنظر گرفتن اولویت‌های موضوعی، سبک زندگی در خانواده اسلامی، ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، نشر فرهنگ ایثار و شهادت و بازنمایی خاطرات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، آسیب‌های پیش روی نسل جوان و نقش خانواده در هدایت و حمایت از جوانان، اقدام به انتشار فراخوان جشنواره نمایش‌های کوتاه صحنه و نمایشنامه‌خوانی بیان کرد.

 

خسروبیگی ادامه داد: ۴۴ اثر در دو بخش صحنه‌ای و نمایشنامه‌خوانی از سراسر استان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

 

دبیر جشنواره گفت: پس از مرحله بازخوانی ۳۲ اثر توسط احمد سلیمانی، نیما بیگلریان و خلیل الله خسرو بیگی در ۲۶ و ۲۷ بهمن‌ماه مورد ارزیابی کارشناسی قرار گرفت که از این میان تعداد ۹ نمایش برای حضور در مرحله نهایی جشنواره انتخاب شدند.

 

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان مرکزی عنوان کرد: آثار بخش صحنه‌ای توسط اساتید دکتر چیستا یثربی، حجت‌الله سبزی و سینا دلشادی مورد داوری قرار گرفت.

 

وی در پایان، حضور نمایش اولی‌ها در بخش کارگردانی، حضور پررنگ بانوان کارگردان و همچنین جدیت و شور برآمده از شعور هنرمندان جوان را از نکات قابل اهمیت و درخور توجه چهارمین جشنواره استانی نمایش‌های کوتاه صحنه و نمایشنامه‌خوانی بیان برشمرد.

 

به گزارش ایسنا، در ادامه مراسم اختتامیه این جشنواره چیستا یثربی به عنوان نماینده هیئت داوران در جایگاه حاضر شد و حضور خود را ناشی از شور و اشتیاق هنرآفرینان تئاتر در این جشنواره دانسته و خطاب به شرکت‌کنندگان این جشنواره اظهار کرد: وقتی اجازه دادند که بیایید روی صحنه و زانوهایتان خاکی شد دیگر نمی‌توانید از صحنه بیرون بروید، باید سلحشورانه و امیدوارانه و با عشق تلاش کنید و از شکست ناراحت نشوید که شکست مقدمه پیروزی است و اگر بیفتید یاد می‌گیرید که بلند شوید.

 

این نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر، اجرای نمایش‌های صحنه‌ای ۱۵ دقیقه‌ای در این جشنواره را همچون ۱۵ دقیقه‌های گذر عمر مغتنم دانسته و خاطرنشان ساخت: در این جشنواره ۱۵ دقیقه به شما هدیه داده شد که همانند پیشکسوتان این عرصه ابدی شوید.

 

به گزارش ایسنا، برترین‌های این جشنواره به این ترتیب اعلام شدند:

 

طراحی صحنه: لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ یک میلیون ریال به نمایش «عاشقانه‌های هفت ریشتری» نوشته و کار محمدحسین غلامی

 

موسیقی: لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ یک میلیون ریال به رامین مؤمنی آهنگساز نمایش «رفاقت‌های پشت وانتی»

 

بازیگری زن: در این بخش از پرستو رشانی بازیگر نمایش «فراتر از انسانیت» تقدیر شد. سحر میرزاخانی با بازی در نمایش «سوء تفاهم» رتبه سوم، رتبه دوم مشترکا به سمیه بختیاری و مهسا نظری و رتبه اول بازیگری در این بخش به یاسمن صفایی برای بازی در نمایش «عاشقانه‌های هفت ریشتری» اهدا شد.

 

بازیگری مرد: در این بخش از محمدجواد شریفی برای بازی در نمایش« نقطه سرخط‌های هرشب»، عادل عزیزنژاد برای بازی در نمایش«یک ربع به جنگ» و میثم سرآبادانی برای بازی در نمایش« بازار رضا» تقدیر شد.

 

آرش رضایی برای بازی در نمایش« فراتر از انسانیت»رتبه سوم، محمدحسین غلامی برای بازی در نمایش« عاشقانه‌های هفت ریشتری» رتبه دوم و رتبه اول این بخش مشترکا به ایمان ملکی‌پور برای بازی در نمایش«ساندویچ مغز» و سعید کمانی برای بازی در نمایش«خیال خام خان جان» تعلق گرفت.

 

نویسندگی: در این بخش از پوریا رضایی نویسنده نمایش«فراتر از انسانیت» و مهسا نظری نویسنده نمایش «خیال خام خان جان» تقدیر شد. رتبه سوم به شهرام سلطانی نویسنده نمایش«یک ربع به جنگ» تعلق گرفت، رتبه دوم به ایمان ملکی‌پور برای نمایش «ساندویچ مغز» و رتبه اول از آن محمدحسین غلامی نویسنده نمایش «عاشقانه‌های هفت ریشتری» شد.

 

کارگردانی: در این بخش از امیرحسین احمدی کارگردان نمایش«رفاقت‌های پشت وانتی» و سعید کمانی کارگردان نمایش«خیال خام خان‌جان» تقدیر شد. سهیلا میرزاخانی برای کارگردانی نمایش «سوء‌تفاهم» رتبه سوم، ایمان ملکی‌پور برای کارگردانی نمایش«ساندویچ مغز» رتبه دوم و محمدحسین غلامی برای کارگردانی نمایش«عاشقانه‌های هفت ریشتری» رتبه اول را از آن خود کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.