بازدید بیش از ۴۵۰ هزار نفر از جاذبه های گردشگری استان مرکزی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: بیش از ۴۵۰ هزارنفر از گردشگران و مسافران نوروزی از جاذبه های تاریخی، طبیعی و مذهبی بازدید کردند .

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری مهر، مجتبی رضوانی افزود: این بازدیدها از مناطق گردشگری استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت تعداد مسافرینی که وارد استان مرکزی شده اند نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد افزایش را نشان می دهد.

رضوانی از بازرسی های مستمر در راستای خدمات رسانی به مسافران خبر داد و گفت: این تعداد بازدید با هدف ارتقای سطح خدمات رسانی به مسافران و گردشگران ورودی به استان مرکزی از هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، دفاتر خدمات مسافرتی، رستوران‌های سنتی و مراکز پذیرایی انجام شده است.

وی افزود: راه‌اندازی پایگاههای اطلاع‌رسانی، چاپ و توزیع بروشور و نقشه راهنمای گردشگری استان در ورودی شهرها و موزه‌های تاریخی، تجهیز و راه‌اندازی گروههای نظارتی سیار با همکاری اداره‌ کل بهداشت و درمان، تعزیرات حکومتی و بازرگانی و بازدید از تاسیسات گردشگری از برنامه‌های این ستاد درایام نوروز است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری ودبیر ستاد تسهیلات سفر استان مرکزی گفت: طبق برنامه ریزی قبلی، از سوی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان مرکزی، جهت رسیدگی به شکایات و کنترل خدمات تاسیسات گردشگری استان همانند هتلها، مسافرخانه ها، دفاتر خدمات مسافرتی،رستوران های سنتی و نیز سایر مراکز پذیرایی، هیات نظارتی ویژه ای متشکل از کارشناسان خبره حقوقی، نمایندگان بخش خصوصی انجمن های صنفی و کارشناسان گردشگری تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: این هیئت در ایام نوروز به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند که از ۲۵ فروردین بیش از ۵۰۰ بازدید درقالب محسوس و نامحسوس صورت گرفته ودرمجموع ۲۷ تذکر و ۹ اخطار و سه مورد تشویق به تاسیسات گردشگری داده شد.

رضوانی خاطرنشان کرد: همچنین مسافران نوروزی استان مرکزی می توانند در صورت بروز هرگونه تخلف با شماره ۰۸۶۱۳۱۲۱۹۰۶و ۰۲۱۶۶۵۸۲۱۶۸ ویا با تلفن گویای ۰۹۶۶۹ تماس حاصل فرمایند و یا از طریق سامانه پیام کوتاه (استان مرکزی ۳۰۰۰۵۹۳۲۰۰۲۲۲۲) و( کشوری ۲۰۰۰۴۴۰) با کارشناسان هیات نظارتی مذکور ارتباط برقرار کنند.

وی ادامه داد: شماره های ذکر شده در کلیه راه های مواصلاتی و محل تردد مسافران نصب شده اند تا گردشگران بتوانند از خدمات اطلاع رسانی و رفع مشکلات موجود برخوردار شوند.

گفتنی است هیات رسیدگی به شکایات گردشگران در ایام نوروز به صورت دائمی فعال هستند و در صورت تعدد شکایات جلسات قضایی آنان در محل بروز مشکل تشکیل ورسیدگی می شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.