۲۷پروژه بزرگ در مرکزی نیمه تمام مانده اند

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، محمدصادق قائمی در جمع خبرنگاران با اشاره به تکمیل پروژه های نیمه تمام توسط خیّران اظهار کرد: خیران استان مشارکت خوبی با این نهاد دارند به طوری که حدود۴۰ پروژه نیمه تمام توسط خیران مدرسه ساز استان در حال تکمیل شدن است.

وی افزود: هدف اصلی و تلاش این نهاد براین است تا پروژه های نیمه تمام را با کمک خیران تکمیل و به بهره برداری رساند.

مدیرکل نوسازی مدارس مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر ۷۹ مدرسه هیئت امنایی در استان وجود دارد که با مشارکت مردم این استان اداره می‌شود.

مدیرکل نوسازی مدارس مرکزی با اشاره به اهمیت مدارس گفت: خصم جهانی نباید جلوی پیشرفت وعلم آموزی ایرانی ها را بگیرد و مانعی برای کسب دانش فرزندان ایران باشد زیرا قدرت هر مدرسه به اندازه قدرت دهها بمب اتمی است و دشمن از این هراس دارد.

قائمی افزود: آموزش و پرورش ایران و جهان را دارای ۴ رکن اصلی دانش‌آموز، نیروی انسانی آموزش و پرورش، محتوای آموزشی و ایجاد فضا و تجهیزات لازم عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ۷۰ مدرسه شهرستان اراک خیرساز هستند تصریح کرد: تنها ۱۲ مدرسه در سال‌های قبل از انقلاب به همت خیران احداث شده و این مهم نشان از عدم آگاهی مردم از این امر خداپسندانه است.

مدیرکل نوسازی مدارس مرکزی با اشاره به آمار کلاس های ساخته شده پس از انقلاب گفت: براساس آمار رسمی اداره نوسازی کشور و جامعه خیرین مدرسه‌ساز پس از انقلاب با توجه به توسعه مشارکت مردمی و تشکیل جهاد مدرسه‌سازی در هر روز تقریبا ۷ کلاس ساخته شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۷۴ مدرسه غیردولتی در استان، افزود: از این تعداد ۱۷ مدرسه به‌صورت خیریه و ۲۷ مدرسه به‌صورت استیجاری است که متاسفانه اکثر این مدارس برای تحصیل مناسب نیستند.

قائمی ۳۵ درصد از مدارس استان را خیرساز دانست و تصریح کرد: این مهم همچنان باید ادامه داشته باشد و هیچ کودکی محروم از سواد نباشد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.