تجدید بیعت پدافند اراک با آرمان‌های انقلاب اسلامی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، حسن قدیری در تجدید میثاق تعدادی از دانشجویان پدافند هوایی اراک در خمین  به مناسبت روز نیرو هوایی و دهه فجر در جمع خبرنگاران اظهارکرد: هر ساله در دهه فجر و ۱۵خرداد یک کاروان از این مرکز آموزشی به خمین سفر می کند تا با آرمان های امام خمینی(ره) تجدید بیعت کنند.

وی افزود: لازم است نسل سوم و چهارم انقلاب با محل زندگی معمار انقلاب آشنا شوند و از نزدیک لمس کنند محیط و شرایطی که امام خمینی(ره) در آن زمان داشتند.

معاون عقیدتی مرکز آموزش پدافند اراک تصریح کرد: امام اسطوره ای بود که نه فقط تاریخ ایران را متحول کرد بلکه تاثیر بسزایی در حرکت مظلومین و آزادی خواهان جهان گذاشت.

قدیری با اشاره به  پیشینه انقلاب های دیگر در دنیا گفت: در تاریخ معاصر انقلاب های بسیاری در دنیا به وقوع پیوست اما انقلاب امام، انقلابی ارزشی، قرآنی و اسلامی بود که تاثیر گذارترین انقلاب های قرن معاصر شد.

وی افزود: امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی به ما عزت، افتخار، آزادی و سربلندی داد و ارزش های انقلاب بایستی برای جوانان تبیین شود.

معاون عقیدتی مرکز آموزش پدافند اراک تصریح کرد: امام خمینی مسلمانی شیعه مذهب و سخت معتقد به وحدت امت اسلام در مقابل استعمارگران و دشمنان اسلام بود که دعوت به وحدت، بخش مهمی از پیامها و سخنرانی های امام را به خود اختصاص داده است.

قدیری با اشاره به اعتقاد امام خمینی به خدای یگانه، گفت: امام خمینی معتقد بود که ایمان به خدای یگانه، و اعتقاد به رسالت پیامبر و ایمان به قرآن مجید به عنوان منشور ابدی هدایت و اعتقاد به ضروریات و احکام دینی همچون نماز، روزه، زکات، حج و جهاد محورهای استواری برای وحدت عملی کلیه پیروان مذاهب اسلامی در برابر مشرکان و دشمنان دین هستند.

وی افزود: قیام اصلاح ‏طلبانه امام و پیام های او تنها به جامعه ایران و دیگر جوامع اسلامی محدود نمی‏شود بلکه او معتقد بود که فطرت تمامی انسان ها براساس گرایش به توحید و خیر و حقیقت‏جویی و عدالت خواهی سرشته شده است.

معاون عقیدتی مرکز آموزش پدافند اراک تصریح کرد: امام خمینی(ره) در بیشتر  پیام های عمومی خویش مستضعفان و ملت های دربند جهان سوم را به قیام علیه مستکبران فرامی‏خواند، او در روزهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آشکارا ایده تشکیل حزب جهانی مستضعفان را مطرح نموده و از آن دفاع کرده بود و نخستین گردهمایی های بین‏المللی جنبش های آزادی بخش در دوران زعامت امام خمینی(ره) در ایران برگزار شده بود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.