تایید ۱۰موافقت اصولی برای تاسیسات گردشگری در استان مرکزی

سرپرست معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: ۱۰ موافقت اصولی برای ایجاد، اصلاح و یا تکمیل تاسیسات گردشگری در این استان، در سال جاری تایید شد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، سیدحسن حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تقاضای برای دریافت این مجوزها از سوی سرمایه گذاران شهرستان های اراک، دلیجان، خمین ، ساوه و محلات بوده است.
وی گفت: در دوره فعالیت دولت تدبیر و امید در حوزه گردشگری استان مرکزی به ترتیب در سال ۹۲، دوازده مورد، ۹۳، ۱۱ مورد و ۹۴، ۱۳ مورد موافقت اصولی در این استان برای تاسیسات گردشگری صادر شده است.
حسینی، تلاش برای حمایت از سرمایه گذاران مناطق و شهرستان های استان و هدایت منابع مالی در تقویت هدفمند تاسیسات گردشگری را از اولویت های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، وی اظهار کرد: ۱۴ هتل، یک تا پنج ستاره با ۱۰۰۰ نفر ظرفیت و چهار مهمانپذیر با ۱۴۰ نفر ظرفیت در استان مرکزی وجود دارد.
وی، با یادآوری اینکه استان مرکزی فاقد متل است، اظهار کرد: ۴۴ خانه بوم گردی با بیش از ۲ هزار نفر ظرفیت در استان مکان مناسبی برای اقامت گردشگران است.
سرپرست معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: در سفر قریب الوقوع هیات دولت به استان مرکزی، پیشنهاد ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه بخش گردشگری استان با طرح های کاربردی تهیه شده است.
به گزارش ایرنا، حسینی گفت: توسعه آبگرم محلات، توسعه هتل پیام مخابرات، مجتمع فدک گیتی در مجموعه تفریحی گردو اراک و مجتمع تفریحی هفت آسمان در نظم آباد اراک از جمله طرح های گردشگری است که در دولت تدبیر و امید ایجاد شده است و همزمان با سفر کاروان تدبیر و امید به این استان به بهره برداری می رسد.
سرپرست معاون گردشگری اداه کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: تاسیسات گردشگری این استان در دوره فعالیت دولت تدبیر و امید ۲۷ درصد نسبت به مدت مشابه قبل آن رشد دارد.
به گزارش ایرنا، وی اظهار کرد: این رشد در تقویت زیرساخت های حوزه گردشگری شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، مجتمع گردشگری، خانه مسافر، واحدهای پذیرایی و دفاتر خدمات مسافرتی اتفاق افتاده است.
وی گفت: حوزه گردشگری استان در زمینه اشغال تخت در امکانات اقامتی هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، مجتمع گردشگری و خانه مسافر با ۲۱ درصد رشد، مسافران و گردشگران ورودی به استان با ۱۱ درصد رشد، سرمایه گذاری دربخش گردشگری استان با ۴۹ درصد رشد، فعالیت های تبلیغات و بازاریابی شامل چاپ اقلام تبلیغاتی و اطلاع رسانی، ساماندهی تابلوهای اطلاع رسانی اماکن و ظرفیت های گردشگری، برگزاری تورهای رایگان استانگردی و تورهای با ۴۰ درصد رشد، برگزاری نمایشگاه و جشنواره ها با ۳۰ درصد رشدو برگزاری دوره های آموزشی طرح توانمندسازی شاغلان بخش گردشگری با ۲۰ درصد رشد در عملکرد سه ساله دولت یازدهم همراه بوده است.
وی،کسب رتبه دوم کشوری ثبت آثار تاریخی با ۱۲۰ اثر در فهرست آثار ملی کشور را از دیگر دستاوردهای حوزه میراث فرهنگی استان در دولت تدبیر و امید دانست.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.