رئیس دانشگاه پیام نور اراک:ایدئولوژی و روحیه انقلابی مردم؛ برترین ویژگی انقلاب اسلامی ایران

مصطفی یوسفی‌راد، رئیس دانشگاه پیام نور اراک در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، رهبری امام(ره) را مهم‌ترین عنصر پیروزی انقلاب عنوان کرد و گفت: مردم در بهمن ۵۷ با تدبیر و رهبری حضرت امام(ره) بزرگ‌ترین انقلاب جهان را رقم زده و با توجه به همه مشکلات و فرازو نشیب‌ها آن را به پیروزی رسانیدند و این بیانگر نقش ارزنده  آن حضرت در پیروزی انقلاب است.

وی، مردم را دومین عنصر پیروزی انقلاب دانست و بیان کرد: مردم انقلابی با تبعیت از حضرت امام(ره) با شهادت‌طلبی و شجاعت در مقابل رژیم ستمشاهی ایستادگی کرده و پیروزی انقلاب را رقم زدند.

یوسفی‌راد اظهارکرد: رهبری، مردم و ایدئولوژی انقلابی، برترین ویژگی‌های انقلاب ایران نسبت به دیگر انقلاب‌های جهان است؛ چراکه اگر این ایدئولوژی و روحیه انقلابی در مردم و رهبری آن زمان نبود؛ قطعاً این دو عنصر در کنار هم حرکت نمی‌کردند و انقلاب به ثمر نمی‌رسید.

رئیس دانشگاه پیام نور اراک، ادامه داد: حضرت امام(ره) فردی عالم، متعهد و دلسوخته نظام بودند و مردم نیز اعتقاد به ولایت فقیه داشتند و همین مهم باعث شد تا این انقلاب احیا و در سراسر جهان طنین انداز و استمرار یابد.

اعتلای نظام وظیفه‌ای همگانی

وی، حرکت در راه اعتلای نظام را وظیفه همگانی دانست و افزود: انتقال تجربیات و دستاوردهای انقلاب به نسل‌های آینده نظام، زمینه تداوم و استمرار آن را فراهم می‌کند و همه برای اعتلای نظام و انتقال دستاوردهای آن مسئول هستند.

یوسفی‌راد اظهارکرد: اگر امروز نتوانیم روحیه انقلابی و باورهای آن را در بین نسل جوان ترویج و احیا کنیم؛ قطعاًآینده نظام دچار استحاله خواهد شد.

لزوم برگزاری جشن‌های دهه فجر با محوریت مردم

وی، با تأکید بر لزوم برگزاری برنامه‌های ایام الله دهه فجر، ادامه داد: برگزاری مراسم و برنامه‌های ایام الله دهه فجر تلنگری بر باورهای مردم به ویژه نسل جوان است و اگر با محوریت مردم برگزار شود، باعث انتقال رخدادهای انقلاب خواهد شد.

یوسفی‌راد، افزود: دانشگاهیان و اصحاب رسانه در انتقال دستاوردهای انقلاب و آرمان‌های امام(ره) همچون تمام آحاد مردم مسئول هستند.

رئیس دانشگاه پیام نور اراک در پایان، برگزاری جشن انقلاب، افتتاح پروژه‌های آزمایشگاهی و کارگاهی، همایش و جشنواره‌های فرهنگی، تجدید میثاق دانشجویان با آرمان‌های شهدا و امام(ره) و … را از جمله برنامه‌های این نهاد در ایام الله دهه فجر عنوان کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.