تفرجگاه ها و چشم اندازهای طبیعی خمین

تفرجگاه ها و چشم اندازهای طبیعی خمینبه گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، این شهرستان بدلیل همجواری و احاطه شدن از سه طرف با مناطق هفتادقله، موته و اشترانکوه دارای چشمه سارها در حاشیه کوه و دشت با چشم اندازهای منحصر به فردی است که در جای جای شهرستان و در همه فصول بویژه ایام نوروز و روز طبیعت گردشگران را به خود جلب می نماید.

وجود تعداد قابل توجه چشمه ها و سراب های پرآب در مکان های مختلف شهرستان از دیرباز تفرجگاهی برای گذراندن تعطیلات مسافران و گردشگران بوده است.

در کنار تعدادی از جاذبه های گردشگری مناطق مختلف خمین، رودخانه خمین موسوم به ‘لعل بار’ (انار بار) در گذر از حاشیه روستاهای ‘یمن’ و شهر ‘میزان’ در ایام نوروز بخصوص مراسم سیزده بدر بدلیل مسطح بودن بخشی از آن و فضای مناسب دارای چشم اندازی بسیار زیبا و پذیرای خیل عظیمی از میهمانان نوروزی است.

‘کوه الوند’ روستای لکان از دیگر جاذبه طبیعی این خطه است، این کوه با ارتفاع سه هزار و ۵۶ متر و طول بیش از ۲۱ کیلومتر دومین کوه بلند و طویل ترین کوه استان مرکزی شناخته شده است.

این کوه با تنوع جانوری و گیاهان دارویی بسیار زیاد یکی از کوه های ارزشمند استان مرکزی و کشور است.

‘چشمه پیرمحمود’ دیگر جاذبه طبیعی این شهرستان در روستای لکان است و این چشمه در پایین کوه الوند قرار گرفته و با درختی که به ‘پیرمحمود’ معروف است و در بالای این چشمه قرار دارد، مکانی مناسب و آرام را برای استراحت و تفریح مردم فراهم آورده است.

این چشمه بخاطر اینکه در دامنه کوه الوند واقع است در بین مکان های تفریحی روستای لکان از اهمیت بالایی برخوردار است و هرساله در تابستان و بهار گردشگران بسیاری از این مکان تفریحی استفاده می کنند.

تپه ‘قِلاقِرِسی’ از دیگر جاذبه های طبیعی در روستای لکان است، این تپه در بالای سر روستای لکان قرار گرفته و در سازمان میراث فرهنگی به عنوان یک جاذبه گردشگری ثبت شده است.

در ۲۰ کیلومتری شهرستان خمین سد ‘قره کهریز’ در جاده الیگودرز دارای منظره ای جذاب و دیدنی است که اطراف آن چمن زار است که در این فصل پرندگان مهاجر نظیر مرغابی و اردک سطح آب را می پوشاند.

‘چشمه بیشه’ در خرمدشت و ‘چشمه نازی ‘در روستای نازی مکانی مناسب برای گردشگران و گذراندن ایام تعطیلات به شمار می رود.

چشمه’دز’ در ارتفاعات کوه دز بخصوص برای کوهنوردان و دوستداران طبیعت در فصل بهار که منطقه گل رز تبدیل به یک دشت زیبا پوشیده از گل می شود که با وجود قلعه باستانی حسن فلک منظره دیدنی دارد.

‘رودخانه نیشهر’ در مجاورت روستای سکانه و نیشهر و رودخانه قمرود در ابتدای تنگه خرقاب تا انتهای تنگه ‘چهل رز’ محل مناسبی برای تفریح و ماهیگری است.

در ۳۰ کیلومتری شهرستان خمین در مسیر جاده اراک قسمتی از زمین را چمن طبیعی پوشانده که گاه به عنوان اردوگاه دانش آموزی از آن استفاده می شود.

در روستای چنار ‘آهودر’ درختان انبوه و متراکم گردو و وجود آبشارها در فصل بهار نمای زیبایی دارد که تفرجگاهی برای گذراندن روز طبیعت به شمار می رود.

‘کوه بوجه’ در شهر خمین دارای وسایل تفریحی و رستوران است که با وجود پارک جنگلی از جاذبه های مناسب برای استراحت گردشگران نوروزی به شمار می رود.

در این مکان روز ۱۳ فروردین مملو از جمعیتی می شود که روز طبیعت را در این مکان به همراه خانواده و میهمانهای نوروزی سپری می کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.