برگزاری جشن پاک شدن آلومینیوم از آلودگی در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک عباس رجایی بعد از ظهر امروز در حاشیه نشست اعضای کارگروه کاهش آلودگی هوای شهر اراک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس مصوبه کارگروه کاهش آلودگی هوای شهر اراک شرکت ایرالکو موظف شد طی یک برنامه زما‌ن‌بندی مشخص تمام دیگ‌های قدیمی را به صورت دو ماه دو ماه از مدار خارج کند.

وی تصریح کرد: با از رده خارج شدن دیگ‌های قدیمی ایرالکو جشن پاک شدن آلومینیوم از آلودگی در شهریورماه سال آینده برگزار خواهد شد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین بر اساس مصوبه این کارگروه آند مصرفی دیگ‌های قدیمی شرکت آلومینیوم‌‌سازی از طریق واردات تامین خواهد شد و این کارخانه باید از ۲۰ بهمن ماه کارخانه آند را تعطیل و ظرف ۳۶ ماه کارخانه جدید را مطابق با آخرین استانداردهای زیست محیطی بسازد که به گفته خود مدیران این واحد، کارخانه جدید فاقد آلودگی بوده و هیچ نوع آلودگی ایجاد نخواهد کرد.

رجایی بیان کرد: تالاب میقان اراک در حال خشک شدن است و اگر جلوی آن گرفته نشود به یک فاجعه زیست محیطی تبدیل می‌شود که باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی همچنین از اختصاص ۲۵۰ لیتر در ثانیه حق‌آبه از محل پساب تصفیه شده فاضلاب به تالاب میقان به منظور جلوگیری از خشک شدن این تالاب خبر داد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.