بهبودی وضعیت هوای اراک

به گزارش مرکزی دیلی، امیر انصاری در حاشیه آیین نمادین آغازعرضه بنزین یورو چهار در اراک که روز پنجشنبه با حضور دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی ، استاندار و جمعی از مدیران اجرایی استان مکزی برگزار شد، در گفتگو با ایرنا افزود: : شعار امسال هفته هوای پاک (۲۹ دی تا پنجم بهمن ماه) انرژی پاک، مسوولیت اجتماعی و آسمان آبی است که با راه اندازی بزرگترین واحد گوگردسازی پالایشگاه های کشور در پالایشگاه شازند به مناسبت هفته هوای پاک گام عملی بزرگی در این راستا برداشته شده است.

وی توضیح داد: کلانشهر اراک روزانه سهمیه مصرفی سوخت ۶۵۰ هزار لیتری را دارد که با تامین کامل سوخت یورو ۴ ۱۲ جایگاه سوخت این شهر انتظار می رود کیفیت هوای این شهر در ماههای آینده بهبود محسوسی پیدا کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: کیفیت سوخت یورو ۴ تحویلی به جایگاه های سوخت اراک شامل سوخت با بنزن نیم ppm، و گوگرد ۱۸ ppm است و درجه آرام سوزی آن از ۸۷ به ۹۱ و ۹۲ دهم رسیده که مجموع این خصوصیات کاهش محسوس آلایندگی را در حوزه آلاینده های متحرک دارد.

انصاری گفت: از سهم ۴۸ درصدی منابع متحرک در آلایندگی هوای اراک ۲۴ درصد سهم ناوگان فرسوده و نواقص فیزیکی معابر است و ۲۴ درصد با کیفیت سوخت در ارتباط است که تکمیل چرخه توزیع بنزین یورو ۴ نقش کلیدی در کاهش آلودگی این بخش دارد.

وی افزود : براساس آمارهای موجود بیش از ۲۰۰ هزار منابع متحرک به صورت روزانه در اراک تردد دارد که ۸۵ هزار دستگاه ان موتورسیکلیت و مابقی خودروهای شخصی و عمومی است.

استاندار استان مرکزی نیز در این آیین گفت: اراک به عنوان یکی از کلانشهرهای آلوده کشور نیاز به مدیریت قوی زیست محیطی در تمامی حوزه های آلاینده کننده را دارد که یکی از سیاستهای محوری مدیران استان در مهار آلودگی کیفیت بخشی به سوخت، خروج خودروهای فرسوده از مدار حرکت و تقویت ناوگان عمومی درونشهری است.

«محمد حسین مقیمی» افزود: اجرایی کردن نمامی بخشهای طرح جامع کاهش آلودگی هوای راک و شناب بخشی به اقدات ضروری است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.