افتتاح نمایشگاه دستاوردهای ستاد بازسازی عتبات‌عالیات استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، ابوالقاسم مسافر، جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی در حاشیه برپایی این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: همزمان با مراسم رونمایی ضریح مطهر حضرت ابراهیم مجاب(ع) نمایشگاه عملکرد و دستاوردهای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان از امروز، دوم بهمن به مدت سه روز در محل مصلای بیت المقدس اراک گشایش یافت.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه دستاوردهای ستاد عتبات عالیات استان دراین نمایشگاه در دو بخش شامل معرفی فعالیت و دستاوردهای عتبات عالیات در بحث ساخت ضریح ابراهیم مجاب(ع) و سایر فعالیت‌های مرتبط و یکی از درب های حرم مطهر حضرت عباس(ع) که در ساوه در حال انجام است در قالب عکس، پوستر و بروشور جهت معرفی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

مسافر خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه مراحل ساخت ساخت درب حرم حضرت ابوالفضل(ع) از ابتدایی‌ترین مرحله تاکنون در قالب عکس و تابلو به نمایش گذاشته شده است که شامل ۶۰ تابلو خوشنویسی شده پیرامون مراحل اولیه اجرای کار و ۲۰ تابلو خوشنویسی و شعر در باب حضرت ابوالفضل(ع) از هنرمندان ساوجی است.

جانشین ستاد عتبات عالیات استان، اظهار کرد: ساخت یکی از درب‌های حرم حضرت ابوالفضل(ع) پس از ساخت ضریح مطهر ابراهیم مجاب(ع) به استان مرکزی واگذار شده و در حال حاضر این پروژه به همت ستاد عتبات عالیات ساوه در حال انجام است.

وی افزود: پروژه ساخت درب حرم عباس(ع) از محرم امسال با بازه زمانی شش ماهه آغاز شده و در حال حاضر ۳۰ درصد پیشرفت داشته و در مرحله قلم‌زنی قرار دارد که ۵۰ درصد ان در ساوه و ۵۰ درصد در اصفهان انجام می‌شود.

مسافر خاطر نشان کرد: در بخشی از این نمایشگاه ضمن نمایش تصاویر مربوط به فعالیت عتبات عالیات استان کتیبه‌ای منقش به آیات قرآن کریم که توسط یکی از هنرمندان استان مرکزی ساخته شده در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد.

جانشین ستاد عتبات عالیات استان  در پایان، افزود: این نمایشگاه از دوم تا ۴ بهمن‌ماه جاری در مصلای بیت‌المقدس اراک جهت بازدید علاقه‌مندان دایر است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.