رجایی:تقویت شریان ریلی کشور از اهداف سند چشم انداز نظام است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، «عباس رجایی» شامگاه یکشنبه در دیدار با مسوولان شرکت واگن پارس اراک افزود: در افق سال ۱۴۰۴ دستیابی به رشد هشت درصدی اقتصادی یک ضرورت است و بخش مهمی از آن با بهبود شرایط حمل و نقل ارزان و ایمن به ویژه حمل و نقل ریلی تامین می شود.

وی توضیح داد: شرکت مادر تخصصی واگن پارس در حوزه تولیدات ریلی نیازمند تحول در برنامه ریزی است بگونه ای که نه فقط برای تامین نیاز داخلی بلکه برای حضور فعالانه و قدرتمند در عرصه رقابتهای جهانی نیز ایفای نقش کند.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: صنایع کشور از جمله صنایع ریلی در شرایط تحریم و فشارهای اقتصادی با بصیرت و اراده فولادین در صحنه ماندند و قدرت نظام را به دنیا نشان دادند.

رجایی خاطرنشان کرد: تولید فکر و اندیشه و بومی سازی صنایع ریلی رسالت مهم امروز صاحبات صنعت است و ایران نیاز دارد که در تولیدات ریلی حرف برای گفتن داشته باشد و بخش اعظم بازار منطقه را در خصوص این تولیدات از آن خود کند.

در این نشست مشکلات مربوط به نقدینگی و قراردادهای این شرکت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

شرکت واگن پارس اراک به عنوان بزرگترین کارخانه تولید کننده خودروهای ریلی در خاور میانه در سال ۶۳ در زمینی به مساحت ۳۳ هکتار به بهره برداری رسید.

این شرکت انواع بوژی، واگن های باری، مسافری و مترو را تولید می کند و قطارهای صادراتی واگن پارس که تاکنون ۱۱۰ میلیون یورو برای کشور ارز آوری به همراه داشته، در سه قاره جهان در حال حرکت هستند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.